رشته فناوری ماهواره برای اولین بار در مقطع دکتری پذیرش می‌شود

0 812

دانشگاه علم و صنعت ایران برای اولین بار در مقطع دکتری گرایش فناوری ماهواره برای ترم مهر۹۹ دانشجو پذیرش می‌کند. جبار علی ذاکری، رئیس این دانشگاه، ضمن اعلام این خبر گفت: «دانشجویان رشته مهندسی برق که در آزمون فناوری ماهواره شرکت کرده‌اند در همین نیمسال پذیرش شده و تحصیل می‌کنند.»

این دانشگاه پیش‌تر برنامه دوره کارشناسی ارشد فناوری ماهواره را تدوین و اجرایی کرده بود. برنامه آموزشی و تحقیقاتی کارشناسی ارشد مهندسی ماهواره، مجموعه‌ای شامل دروس نظری و کار تحقیقاتی در زمینه طراحی، تحلیل، ساخت، بهره‌برداری و آشنایی با پرتاب ماهواره است. هدف از ایجاد این دوره، تربیت دانش‌آموختگانی است که قادر به تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های پژوهشی و تولیدی فضاپیما و زیرسامانه‌های آن، طرح‌های مخابراتی و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای و حفاظت از آن‌ها باشند.

دانش‌آموختگان این دوره می‌توانند علاوه‌بر کار آموزشی و یا پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول اجرای طرح‌های صنعتی فعالیت نمایند؛ به‌ویژه آن دسته از نهادهایی که با ماهواره، انتقال داده‌ها، سامانه‌ها و مدیریت آن‌ها رو‌به‌رو هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند در بخش خصوصی به‌فعالیت بپردازند.

 

fn.iust.ac ، farsnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15745
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین  فاخری وایقان
محمد حسین فاخری وایقان
3 سال قبل

دانشگاه علم و صنعت در عرصه فناوری فضایی همیشه خوش می درخشد. ماهواره نوید،ظفر1و 2 ساخت این دانشگاه هستند که ماهواره های پیشرفته ای هم هستند.