اسپاش برگزار می‌کند: شب‌نشینی با فضانوردان

0 1,055

بزرگترین رویداد فضایی جهان یعنی هفته جهانی فضا، هر ساله از ۴ تا ۱۰ اکتبر برگزار می‌شود. این هفته یک جشن بین‌المللی در خصوص نمایش سهم علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر است. بر همین اساس و با هدف ترویج دانش و اطلاعات فضایی، دفتر مطالعات فضایی اسپاش اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان شب‌نشینی با فضانوردان نموده است. طی این رویداد دو فضانورد سابق روسیه در نشستی صمیمانه به گفت‌وگو با علاقه‌مندان نشسته و به سوالات آن‌ها پاسخ خواهند داد.

آناتولی آرتسه بارسکی (Anatoli Artsebarsky) و تلگت موسابایف (Talgat Musabaev) فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی میر می‌باشند. آرتسه بارسکی متولد سال ۱۹۵۶ میلادی بوده و طی ۱۴۴ روز حضور در فضا ۶ راهپیمایی فضایی انجام داده است. از افتخارات وی می‌توان به دریافت مدال طلای قهرمان اتحاد جماهیر شوروی، مدال لنین و مدال شایستگی در اکتشافات فضایی اشاره کرد. موسابایف نیز طی سه پرواز فضایی خود مجموعا ۳۴۱ روز در فضا بوده و ۸ راهپیمایی فضایی انجام داده است. وی که هم به مجتمع مداری میر و هم به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است، در سال ۲۰۰۸ به عنوان عضو آکادمی بین‌المللی فضانوردی (IAA) انتخاب شد. کسب عناوین قهرمان فدراسیون روسیه (۱۹۹۴)، خلبان کیهان نورد فدراسیون روسیه (۱۹۹۴)، قهرمان خلق قزاقستان (۱۹۹۵)، خلبان کیهان نورد قزاقستان (۱۹۹۵) و دریافت مدال‌های متعدد دیگر از افتخارات موسابایف می‌باشد.

رویداد شب‌نشینی با فضانوردان، دوشنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۹ در پاتوق فضایی به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به سه‌ راه طالقانی، جنب بانک ملت، ساختمان ۲۷۲، طبقه سوم برگزار خواهد شد. محمد امین آهنگری مدیر دفتر مطالعات فضایی اسپاش در مورد اهمیت حضور در این رویداد می‌گوید: «شب‌نشینی با فضانوردان فرصتی گرانبها برای تمام عاشقان فضانوردی است تا از نزدیک دیداری داشته باشند با انسان‌هایی که حس بودن در فضا را تجربه‌کرده‌اند و روایت این مردان را از تلاش‌ها و رنج‌هایی که برای رسیدن به گنج فضانوردی برده‌اند بشنوند.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره‌های ۸۸۶۷۵۲۱۳-۰۲۱ و ۰۹۱۹۱۲۱۲۳۵۵تماس حاصل نموده و یا به  این لینک  مراجعه نمایند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14060
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها