به دانشمندان ناسا در کشف جهان‌های بیگانه کمک کنید

2 444

ناسا امکانی بسیار جالب را فراهم کرده است که علاقمندان به نجوم از طریق آن می‌توانند با استفاده از تلسکوپ شخصی یا حتی تلفن‌های همراه خود به این آژانس فضایی در کشف سیاره‌های جدید کمک کنند. شما با کمک نرم‌افزار «دیده‌بان سیار‌ه‌های فراخورشیدی» (Exoplanet Watch) قادر به ردیابی سیاره‌های خارج از منظومه شمسی خواهید بود. سیاره فراخورشیدی چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را در این باره بخوانید.

برنامه دیده‌بان سیاره‌های فراخورشیدی

شرکت‌کنندگان می‌توانند از تلسکوپ‌های خود برای جستجوی این سیاره‌ها استفاده کنند یا با بررسی اطلاعات تلسکوپ‌های دیگر توسط رایانه یا تلفن همراه هوشمند، به کشف سیاره‌های جدید بپردازند. به گفته راب زلم (Rob Zellem)، دانشمند ناسا و خالق این برنامه، با بهره‌گیری از «دیده‌بان سیاره‌های فراخورشیدی» نحوه مشاهده این سیاره‌ها و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها را با استفاده از نرم‌افزاری که دانشمندان ناسا استفاده می‌کنند، می‌آموزید.

سیاره فراخورشیدی سیارات نجوم

این برنامه به منجمان آماتور امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به رصدهای یک تلسکوپ کوچک زمینی واقع در ایالت آریزونا را که طی ۱۰ سال جمع‌آوری شده است، بررسی کنند. اطلاعات جدید از دو تلسکوپ در ایالت کالیفرنیا نیز در سال جاری میلادی به پایگاه داده برنامه اضافه می‌شود. برای استفاده از برنامه دیده‌بان سیاره‌های فراخورشیدی کلیک کنید.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72216
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محدثه
محدثه
1 سال قبل

یعنی یه رور موجودات فضایی هم پیدا میشن؟!!!

سامان
سامان
1 سال قبل
پاسخ به  محدثه

منتظر اون روز باشکوه می‌مونیم که ببینیم شون🌌☄️🌠