اسپیس‌ایکس از گنبد شیشه‌ای فضاپیمای دراگون رونمایی کرد

0 62

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) از گنبد شیشه‌ای فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون (Dragon) رونمایی کرد که در ماموریت اینسپیریشن-۴ (Inspiration-4) به فضا خواهد رفت و برای مسافران دیدی ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند. این ماموریت سه روزه که در تاریخ ۱۵سپتامبر (۲۴شهریور) سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) از مرکز فضایی کندی (Kennedy) ناسا در فلوریدا انجام می‌شود، نخستین پرواز فضایی تمام‌ شهروندی به مدار زمین تاکنون خواهد بود.

در ماموریت مذکور دراگون هر ۹۶ دقیقه یک بار و با سرعت ۱۷ هزار مایل بر ساعت در فاصله حداکثر ۳۵۷ مایلی از سطح زمین یک دور در مدار می‌چرخد که حدود ۱۰۰ مایل بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی و تقریبا هم‌سطح با تلسکوپ فضایی هابل است. گفتنی است ازآنجایی‌که دراگون در ماموریت اینسپیریشن-۴ به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل نخواهد شد، این پنجره‌ در بخشی از محفظه فضاپیما که برای اتصال به ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، نصب می‌شود.

در ماموریت یادشده جرد ایزاکمن (Jared Isaacman)، بنیان‌گذار شرکت آمریکایی شیفت۴ پیمنتس (Shift4 Payments) و فرمانده این ماموریت، به‌همراه هایلی آرکنوکس (Hayley Arceneaux) که در کودکی از سرطان نجات یافته است، کریس سمبروسکی (Chris Sembroski)، متخصص صنعت هوافضا، و سیان پراکتر (Sian Proctor)، زمین‌شناس، شرکت خواهند داشت.

در همین رابطه بخوانید: اسپیس‌ایکس برای گردشگران فضایی دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند

منبع digikala isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57413
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها