دومین راهپیمایی فضایی فضانوردان چینی با موفقیت انجام شد

0 45

فضانوردان چینی دومین راهپیمایی فضایی خود را انجام دادند و طی آن موفق به نصب و تنظیم برخی تجهیزات از جمله یک گیره‌ مخصوص به دوربین پانورامای نزدیک دریچه ایستگاه فضایی چین برای بهبود دید و یک مجموعه پمپاژ کنترل حرارتی از سامانه تهویه مطبوع شدند. در این عملیات حدودا ۶ ساعته، لیو بومینگ (Liu Boming) و نی هایشنگ (Nie Haisheng) از ماژول اصلی ایستگاه فضایی موسوم به تیان‌هه (Tianhe) خارج شدند و تانگ هونگ‌بو (Tang Hongbo) برای پشتیبانی از ماموریت درون ایستگاه ماند.

آن‌ها همچنین از دوربین‌های لباس فضایی خود و دوربین‌های فضاپیما برای گرفتن عکس‌هایی از یکدیگر استفاده کردند. این سه فضانورد ۱۷ژوئن (۲۷خرداد) به‌وسیله کپسول شنژو-۱۲ (Shenzhou-12) سوار بر حامل فضایی لانگ مارچ-۲اف (Long March-2F) به فضا رفته بودند.

گفتنی است  فضانوردان چینی اولین راهپیمایی خود را در ۴ ژوئیه انجام دادند. در این عملیات حدودا ۷ ساعته، لیو بومینگ با یک بازوی مکانیکی به بخش دیگری از ایستگاه منتقل شد تا عملکرد این بازوی رباتیک را مورد آزمایش قرار دهد و تانگ هونگبو خودش قسمتی از بخش بیرونی کابین را طی کرد تا دوربین پانورامای خارج از ماژول اصلی ایستگاه را جابجا کند. همچنین فضانوردان چینی در این راهپیمایی برای اولین بار از لباس فضایی جدید خود به‌نام فیتیان (Feitian) به‌معنای «پرواز» استفاده کردند.

ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانگونگ (Tiangong) در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار گرفته که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ این ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را توسعه دهد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این کشور به‌منظور ساخت ایستگاه فضایی خود، طی ۲ سال ۱۲ فضانورد را به فضا خواهد فرستاد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56563
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها