تصاویری جالب توجه از انجام فعالیت‌هایی توسط فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۰

0 744

سازمان ناسا (NASA) تصاویر زیبا و جالبی را از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی به اشتراک گذاشت که انجام کارهای روزمره آن‌ها را نشان می‌دهد. هم‌اکنون ۶ فضانورد ماموریت اکسپدیشن ۶۰ (Expedition 60) در فضا به سر می‌برند و آزمایش‌های متعدد و مهمی را در راستای خدمت به بشریت به انجام می‌رسانند.

درعکس اول می‌بینیم که ۵ تن از این ۶ نفر در ماژول خدماتی زیوزدا (Zvezda) مشغول صرف شام معلق خود هستند. ماژول زیوزدا یکی از اجزا ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این ماژول، سومین ماژولی بود که به ایستگاه فضایی رهسپار شد و سامانه پشتیبانی زندگی را برای ایستگاه فراهم کرد. این ساختار در مرکز بخش روسی ایستگاه فضایی قرار دارد که تشکیل‌ دهنده بخش مدارگرد روسی است.

تصویر دوم نیز مربوط به اصلاح موی سر فضانورد نیک هیگ (Nick Hague) توسط اندرو مورگان (Andrew Morgan) است.

در تصویر بعدی لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) از آژانس فضایی اروپا (ESA) و کریستینا کخ (Christina Koch) از ناسا را می‌بینیم. نکته جالب این تصویر هم مربوط به نیک هیگ است که در بخش میانی ماژول و در پشت عکس دیده می‌شود.

عکس چهارم متعلق به الکساندر اسکورتسوف (Aleksandr Skvortsov) از آژانس فضایی فدرال روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، است. وی در این عکس در حال آموزش ورود یک محموله روسی به ایستگاه فضایی است.

عکس آخر هم تصویر نیک هیگ و کریستینا کخ است که در حال انجام آزمایش‌هایی مربوط به درمان استخوان و بافت انسان هستند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13685
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها