کنفرانس چشم انداز توسعه فضانوردی روسیه در مسکو

0 957

سیروس برزو: روسکاسموس سازمان فضانوردی روسیه به مناسبت ۱۲ آوریل, روز جهانی کیهان نوردی, کنفرانسی علمی کاربردی را با نام “چشم انداز توسعه فضانوردی روسی” در ودنخا ، بزرگترین و مدرن‌ترین موزه و مجموعه آموزشی موضوعی روسیه برگزار کرد.
در این کنفرانس، مهندسان و طراحان جوان “روسکاسموس” همچنین نمایندگانی از دانشگاه های پیشرو و انجمن‌های نوآورانه، طرح‌ها و دستاورد‌های علمی و عملی در جهت توسعه فناوری‌های فضایی و برنامه‌های خود برای طرح‌های آینده فضایی را ارائه دادند. علاوه بر این، برنامه‌ریزی و مکانیسم‌هایی را برای حمایت از پروژه‌های فناوری‌های نوآورانه، در صنعت داخلی و چشم‌انداز برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه اکتشافات فضایی مورد بحث قرار گرفت.
دیمیتری مالیشف، دانشجوی علوم صنعتی، درباره طرح ارئه شده خود می‌گوید:«جوامع مختلف جهان به سرعت در حال تحویل وظایف اداره امور به جوانان است این جبری است که با آن نمی‌شود جنگید. سرعت و مسیر حرکت توسعه فناوری در سال‌های اخیر نشان داده که این تفیض مسئولیت از نسل قبل به نسل بعد, سیر صعودی بسیار تندی دارد به همین دلیل, نسل جوان باید با سرعت خود را آماده قرار گرفتن در این مسیر و تحویل مسئولیت کند. اگر در قرن بیستم سن تحویل مسئولیت‌ها ۵۰-۶۰ سال بود اینک این سن به ۳۰-۴۰ سال رسیده است و مسلما طی ۱۰ سال آینده کمتر خواهد شد. به همین دلیل همه باید به فکر به روز شدن باشیم تا عقب نیفتیم.»
الکساندر شرباکف، یکی دیگر از شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز اعتقاد دارد باید در نگاهمان به ابزار های توسعه فناوری فضایی تجدید نظر کنیم. او می‌گوید:«اگر کسی در اوج موفقیت‌های فناوری فضایی قرن بیستم می‌گفت با یک ماهواره ۵۰ کیلوگرمی می‌توان به اندازه یک ماهواره یک تنی اطلاعات جمع‌آوری کرد یا اگر می‌گفت چند دانشجو ماهواره مفیدی را طراحی کرده‌اند به او می‌خندیدند. اما امروز چنین حرف‌هایی عادی است. سرعت پیشرفت فناوری به گونه‌ای است که ما باید خودمان را برای تحولاتی بسیار سریع‌تر آماده کنیم.»
کارشناسان روسکاسموس معتقدند با برگزاری چنین گردهمایی‌های علمی-عملی می‌توانند به شناسایی نیرو‌های جوان مورد نیاز برای توسعه فناوری‌های نوین فضایی دست یابند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6208
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها