1396/11/20

خورشید به زودی سرد می شود

بر اساس اطلاعات دانشمندان دانشگاه سن دیگو- کالیفرنیا، در اواسط قرن بیست و یکم، فعالیت خورشیدی بسیار کم خواهد شد و گرمای زمین کمتر می شود.
خورشید به زودی سرد می شود

نتایج حاصله از کارهای علمی در The Astrophysical Journal منتشر شده است، که از طریق سایت Phys.org در دسترس می باشد.
محققان خاطرنشان می کنند که گرمایش سیاره به سرعت کاهش می یابد، اما جلوی گرمایش جهانی زمین را نخواهد گرفت.
دانشمندان اطلاعات جمع آوری شده بیش از 20 سال را که توسط تلسکوپ فضایی بین المللی اشعه ایکس بی فلور، در محدوده اشعه ماوراء بنفش کار می کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.
آن‌ها تابش ستاره‌های خورشیدی را اندازه گیری کردند تا شرایطی را که پیش از کمینه‌های بزرگ بودند را نشان دهند. طبق این اندازه گیری معلوم شد که کاهش فعالیت می تواند فرکانس تشکیل لکه های قرمز را پیش بینی کند.
گفته محققان، احتمال کم شدن گرمایش خورشید در آینده نه چندان دور بسیار زیاد است.
با این حال، یخبندان جهانی که در روی زمین اتفاق خواهد افتاد، به اندازه کافی قوی نخواهد بود تا افزایش دمای متوسط به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای را جبران کند.
ستاره شناسان بر این باورند که ممکن است کمینه ماندر، که در دوره 1645-1715 رخ داده بود، تکرار شود، که یکی از مشخصات آن تعداد اندکی لکه‌های خورشیدی می شود. بعضی از کارشناسان این موضوع را به آغاز عصر یخبندان کوچکی اختصاص می دهند که درجه حرارت جهانی به 1 الی 2 درجه سانتیگراد رسیده بود.