1396/11/10

ماموریت 200 روزه آماده‌سازی برای زندگی در فضا انجام شد

چهار دانشجوی رشته "علوم زیست پزشکی" دانشگاه "بیهانگ" ماموریت 200 روزه خود در یک آزمایشگاه "شبیه ساز فضا" را به اتمام رساندند. این بنای فولادی مهر و موم شده در "پکن" واقع شده است. این پروژه به عنوان بخشی از پروژه‌ای با هدف "اثرات احتمالی اقامت طولانی مدت در ماه" انجام شد.
ماموریت 200 روزه آماده‌سازی برای زندگی در فضا انجام شد

این 4 دانشجوی داوطلب، دومین گروه از داوطلبان بودند تا این مدت را در"قصر قَمَری" بمانند. این دانش آموزان مرحله دوم این آزمایش را که به مدت 365 روز بود، به اتمام رسانند و رکورد طولانی ترین اقامت در "کابین تک نفره" ثبت کردند.

گروه اول داوطلبان که چندی پیش به مدت 60 روز در کابین باقی مانند، روز جمعه دوباره وارد کابین شدند تا با گروه دوم جایگزین شوند. بنا است تا گروه اول، مرحله سوم و فاز نهایی این آزمایش را به مدت 105 روز به اتمام برساند.

یکی از اهداف این آزمایش "تعیین تاثیر محیط محصورشده بر شرایط ذهنی و فیزیکی" انسان است.

لیو هنگ استاد دانشکده هوا و فضا دانشگاه پکن و طراح اصلی این پروژه به همراه پرسنل این پروژه، به اثرات بالقوه "محصورماندن طولانی مدت" در یک فضای کوچک اشاره کردند و اظهارداشتند: ممکن است داوطلبان این پروژه به مرور زمان دچار افسردگی و مشکلات روانی شوند.

در این سیستم آب و غذا می‌توانند بازیافت شوند و محیطی مشابه با "سیاره زمین" ایجاد شود. فضولات انسانی نیز از طریق فرآیند "تخمیر زیستی" دفع می‌شوند. این در حالی است که داوطلبان می‌توانند محصولات غذایی و سبزیجات را با استفاده از مواد غذایی و محصولات زائد تولید کنند.

پیش از آغاز این پروژه شی جینگ پینگ، رییس جمهور چین گفته بود: برنامه‌‌ای دارد تا طی آن تا سال 2036 فضانوردانی را به کره ماه بفرستد.

هدف اصلی این پروژه کمک به آماده سازی "مکتشفان ماه" برای اقامت طولانی مدت در "سطح ماه" اعلام شده است.