1396/11/07

این عکس یک سیاره دیگر نیست! / عکس

این تصویر یک سیاره دیگر در کنار زمین نیست، دو تصویر از زمین در طی ۳۴ سال است! که نتیجه ‌ ۳۴ سال جنگل‌ زدایی در زمین نشان داده شده است.
این عکس یک سیاره دیگر نیست! / عکس
منبع: تابناک

سنجش از دور | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |

گزارش سازمان ملل از میزان خسارت وارد آمده به سرپل ذهاب+عکس ماهواره‌ای

1396/09/01
درحالی‌که هنوز زلزله‌زدگان غرب کشورمان با برخی مشکلات ابتدایی دست‌به‌گریبان‌اند، سازمان ملل گزارش‌هایی در این خصوص تهیه و منتشر می‌کند که می‌توان با مراجعه به آن‌ها تصویر بهتری از واقعه...

عکس فضایی از فوران آتشفشان بوگسلوف

1396/09/29
این تصویر توسط ماهواره هواشناسی هیمیاواری از فوران آتشفشان بوگسلوف ثبت شده که به کشور ژاپن تعلق دارد.

مدیران ناآگاه، بزرگترین مانع بر سر راه توسعه خدمات سنجش از دور

بزرگترین مانع بر سر راه توسعه خدمات سنجش از دور ، آگاهی نداشتن مدیران به این نوع خدمات است.در حقیقت کارشناسان فعال در حوزه سنجش از راه دور موظف هستند که این آگاهی را به مدیران و مسئولان مربوطه بدهند. تازمانی که کشورمان مالکیت ماهوراه ای را در اختیار نداشته باشد، نمی تواند در حوزه ارائه خدمات ماهواره‌ای از راه دور توسعه پیدا کند، زیرا با توجه به حاشیه‌ساز بودن تأمین داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای از سایر کشورها، مدیران چندان تمایلی به توسعه این حوزه نخواهند داشت. تمامی فعالان این حوزه باید عزم خود را برای توسعه این بخش، جزم کنند همچنین کارشناسان سازمان فضایی باید نسبت به فناوری‌های نو دید بهتری داشته و از اجرای کارهای پژوهشی حمایت کنند تا توانمندی‌ها به اثبات رسیده و کم‌کم کاربردی شود.