چاپ سه‌بعدی برای کلونی‌سازی در ماه/فیلم

0 572

چاپ سه‌بعدی برای طراحان این امکان را فراهم می‌کند که در هر نقطه از دنیا بتوانند پروسه‌ی ساخت‌وساز را با کمترین هزینه انجام دهند. با استفاده از این فنّاوری حتی می‌توان در کره‌ی ماه نیز به طراحی سازه‌ی موردنظر پرداخت.
یکی از دلایلی که این فناوری برای سفر به فضا بسیار ضروری و موردنیاز است، این است که داشتن یک پرینتر سه‌بعدی داخل یک سفینه‌ی فضایی به فضانوردان اجازه می‌دهد تا قطعات تعویضی، ابزارها و دیگر وسایل موردنیاز را پرینت کنند. به‌علاوه، مأموریت‌های آینده که نیاز به ماندن طولانی‌تر در کره‌ی ماه و مریخ رادارند، به مقدار زیادی به پرینترهای سه‌بعدی نیاز دارند تا به‌وسیله‌ی آن‌ها بتوانند هر چیزی را از ابزارها تا مکان‌هایی برای زندگی، به‌محض رسیدن، بتوانند بسازند- روی‌هم‌رفته،  شما نمی‌تواند در سفر به فضا با خود یک‌خانه را حمل کنید.
خانه‌ی طراحی‌شده توسط چاپگر سه‌بعدی نتایج بهتر و دقیق‌تری را نشان خواهد داد. زیرا فایل طراحی مستقیماً از کامپیوتر به ماشین انتقال داده می‌شود و خطای انسانی در آن نقشی ندارد. در چاپ سه‌بعدی فایل ساخته‌شده مستقیماً به شیء تبدیل می‌شود و در دنیای بیرون تحقق می‌یابد.
چندین موسسه تحقیقاتی و آژانس‌های فضایی در حال کاربر روی بهبود مواد پرینت سه‌بعدی از خاک شبیه‌سازی‌شده‌ی ماه و مریخ هستند تا نیاز نباشد که از زمین مواد برده شود- آن‌ها قادر خواهند بود تا از خاک و چیزهایی که در آنجا پیدا می‌کنند استفاده کنند. تمام چیزی که موردنیاز است پرینتر سه‌بعدی است- ولی اگر پرینتر سه‌بعدی خراب شود چه اتفاقی می‌افتد؟ چه تعداد پرینتر سه‌بعدی نیاز داریم که با خودمان به فضا حمل کنیم تا مطمئن شویم ازنظر پشتیبانی مشکلی نخواهیم داشت.
این فناوری مستقر در ماه می‌تواند برای ساخت زیستگاه و هر چیزی دیگر که ممکن است فضانوردان بر روی کره‌ی ماه نیاز داشته باشند، و حتی برای انرژی خورشیدی در فضا، که نیازمند ماهواره‌هایی با پنل‌های خورشیدی که انرژی نور خورشید را به زمین بتابانند، استفاده شوند. به‌علاوه، این فنّاوری برای ساخت سپرهای فضایی برای محافظت زمین از تشعشعات خورشید، کاهش سرعت گرم شدن زمین، نیز می‌تواند استفاده شود.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5274
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها