تجلیل از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در شهرک ستارگان

0 966

سیروس برزو : مسئولان عالی رتبه فضانوردی روسیه و اروپا از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در شهرک ستارگان (محل آموزش فضانوردان در حومه مسکو) تجلیل کردند.
در این مراسم که به افتخار پایان ماموریت طولانی مدت در عین حال موفقیت آمیز الگ نوویتسکی کیهان نورد روس و توماس پسکه فضانورد فرانسوی سازمان فضایی اروپا برگزار شد، نخست فضانوردان با نثار گل به مجسمه گاگارین ادای احترام کردند و بعد در میان ابراز احساسات ساکنان شهرک ستارگان و مهمانان، به سالن یادمان فضانوردی در جنب موزه شهرک رفتند.
جلسه رسمی با سخنرانی یوری لونچاکف فضانورد سابق و رئیس فعلی مرکز آموزش فضانورد فدراسیون روسیه افتتاح شد. او بازگشت موفقیت آمیز کیهان نوردان سایوز ام. اس-3 را تبریک گفت و از آنها برای سختکوشی حرفه ای تشکر کرد و کار آنها در ایستگاه فضایی بین المللی را شایسته قدردانی دانست.
وی گفت در جریان سفر این گروه بیش از 130 آزمایش بطور مشترک صورت گرفت که نشانگر تعامل کامل بین آنها بود.
سپس فضانورد الکساندر ساماکوتایف فضانورد دیگر روس گزارش مختصری از  کار خدمه در مدار ارائه داد. بعد از وی نمایندگان روسکاسموس، اسا و جاکسا در مورد همکاری های بین المللی در ایستگاه سخنرانی کردند و از نقش موثر پسکه و نوویتسکی در عمق دادن به آزمایش های انجام شده طی پرواز 197 روزه تشکر کردند.
در پایان مراسم  نمایندگان سازمان های مرتبط با فناوری های فضایی، شهرداری مسکو و انجمن های مختلف مرتبط با فضانوردی هدایایی به فضانوردان تقدیم کردند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4059
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها