پروژه ناسا برای توسعه بدون مشکل پایگاه‌های قمری

0 213

آژانس فضایی آمریکا برای پروژه بازگشت به ماه خود موسوم به آرتمیس (Artemis) و فراهم‌آوری حضوری پایدار در قمر زمین، در فکر استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی برای توسعه پایگاه‌های قابل سکونت روی کره ماه است. اما برای ساخت چنین پایگاه‌هایی نیاز است تا در صورت ایجاد هرگونه مشکلی به‌سرعت در صدد رفع آن برآمد. در همین راستا ناسا پروژه‌ای را با ارزش ۱۲۵ هزار دلار به شرکت رِلِتیولی اسپیس (Relativity Space) واقع در شهر لس آنجلس واگذار کرده است.

این شرکت که اکنون در حال توسعه حامل‌ فضایی تران-۱ (Terran-1) و موتور آوئن-۱ (Aoen-1) با توان ایجاد بیش از ۱۵۰۰۰ پوند نیروی پیشران و با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی می‌باشد، طی این پروژه و در مدت شش ماه به توسعه یک فناوری برای تشخیص و ترمیم فوری مشکلات احتمالی در روند ساخت این پایگاه‌ها می‌پردازد. در صورت ایجاد مشکل در تولید قطعات پایگاه‌های یادشده، این فناوری می‌تواند به‌سرعت آن را تشخیص داده و تعمیر کند. فناوری مذکور همچنین قادر خواهد بود قابل دوام بودن و یا نیاز به از رده خارج کردن این قطعات را مشخص نماید.

موفقیت این پروژه که رِلِتیولی اسپیس فعلاً فاز اول آن را پیش می‌برد، به‌طور کلی به حل مشکل تولید در فضا کمک شایانی کرده و می‌تواند موجب کاهش وابستگی ساکنان آینده ماه به منابع زمینی شود.

 

wikipedia

منبع engadget
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15514
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها