معرفی نرم‌افزاری برای ثبت سلفی از فاصله ۴۰۰ مایلی سطح زمین

0 659

نرم‌افزار رایگان Spelfie به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دوربین‌های ماهواره‌ای که ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) از سطح زمین فاصله دارند، از خود سلفی بگیرند. فناوری مذکور جهت عکس‌برداری از کاربران از دوربین‌های نصب شده روی ماهواره‌های سنجش‌ازدور شرکت ایرباس (Airbus) استفاده می‌کند. این سلفی‌ها کلوزآپی از چهره کاربر نیستند و در واقع به‌منظور عکس‌برداری از گروه بزرگی از افراد که در رویدادهای ورزشی یا تجمعات و امثال‌ آن‌ها گرد هم می‌آیند، طراحی شده‌اند.

طرز کار این برنامه به‌ این صورت است که کاربران رویداد مدنظرشان را در آن ثبت می‌کنند و سپس در یک زمان و مکان مشخص که در آن رویداد در حال برگزاری است، سلفی می‌گیرند؛ این سلفی فضایی در همان روز به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

اولین عکس ثبت شده از فضا اخیراً در مستندی در بی‌بی‌سی نمایش داده شد؛ تصویری که مربوط به گروهی از فعالان محیط زیست است که در ارتباط با آلودگی‌های پلاستیکی در جزیره بالی (Bali) در آسیا فعالیت می‌کنند. نام کمپین آن‌ها که با عبارت Act Now شناخته می‌شود در تصویر مذکور قابل مشاهده است.

ایزابل ویجسن (Isabel Wijsen)، یکی از فعالان این کمپین، از Spelfie برای ثبت این سلفی استفاده کرد. در این تصویر مکان دقیق کمپین آن‌ها را از میان تاری ابرها می‌توان تشخیص داد

هم‌اکنون می‌توانید این نرم‌فزار را از پلی‌استور دریافت نمایید.

گفتنی است ایرباس حدوداً ۵۰ ماهواره سنجش‌ازدور زمین دارد که به دور این سیاره گشته و از دوربین‌های اپتیکال برای نفوذ در دل ابرها و ثبت تصاویر با وضوح بالا بهره می‌برند. شرکت یادشده از این ماهواره‌ها برای عکس‌برداری از چالش‌های زیست‌محیطی روز مانند جنگل‌زدایی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها، سیلاب، خشکسالی و نظارت بر میزان آلودگی استفاده می‌کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14385
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها