شهرنشینی در مریخ نیازمند ۲۰ سال زمان و ۱۰۰۰ فضاپیمای استارشیپ است!

0 519

ایلان ماسک (Elon Musk)، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، که امروز نقش مهمی در صنعت فضایی دنیا دارد در تازه‌ترین گفته‌های خود ادعا کرد برای ساختن یک شهر پایدار روی سطح مریخ به ۱۰۰۰ فضاپیمای استارشیپ (Starship) و ۲۰ سال زمان نیاز است. وی این مطالب را در حالی که به سؤالات کاربران در توئیتر خود پاسخ می‌داد، مطرح کرد.

ماسک و مهندسان شرکتش تلاش زیادی در راه تحقق این چشم‌انداز بلندمدت و ایجاد یک شهر واقعی در سیاره سرخ انجام می‌دهند که یک روز بتواند از حیات بشر در سیاره‌ای جز زمین محافظت کند.

جدول زمانی که رئیس اسپیس‌ایکس از طریق توئیتر به اشتراک گذاشته است، می‌تواند به عنوان یک هدف بلندپروازانه تعبیر شود. وی در سه توئیت پشت سر هم نوشت: «هزینه پرتاب هر استارشیپ با هدف توسعه یک شهر پایدار در مریخ حداقل دو میلیون دلار خواهد بود. این فضاپیماها نیاز به حمل بار، زیرساخت‌ها و خدمه از سیاره زمین دارند که تکمیل این پروژه ۲۰ سال به طول خواهد انجامید. دلیل این فاصله دو دهه‌ای نیز این است که دو سیاره زمین و مریخ فقط هر دو سال یک‌بار هم‌سو می‌شوند، بنابراین بین هر پرواز باید مدتی فاصله زمانی باشد تا یک میلیون تن محموله از زمین به پایگاه مارس بیس آلفا (Mars Base Alpha) در مریخ منتقل شود که امیدوارم برای پایداری این شهر کفایت کند.»

ماسک همچنین به توضیح جزئیات بیشتری در مورد فضاپیمای استارشیپ پرداخت. طبق گفته وی، استارشیپ با قابلیت استفاده مجدد طراحی شده و قادر است روزانه تا سه بار پرواز کند. این اظهارات بدان معنا است که هر سال بیش از ۱۰۰۰ پرتاب برای هر استارشیپ اتفاق می‌افتد. اگر اسپیس‌ایکس به تعدادی که اکنون حامل فضایی فالکون در اختیار دارد (تقریباً ۱۰۰ عدد) استارشیپ بسازد، با توجه به اینکه هر کدام از آن‌ها می‌توانند حدود ۱۰۰ تن بار حمل نمایند، اسپیس‌ایکس هر ساله بیش از ۱۰ میلیون تن محموله را به مدار پرتاب خواهد کرد.

وقتی همه چیز آماده شود نخست باید یک مأموریت سرنشین‌دار به مریخ ارسال گردد که در این مرحله ابتدا تمرکز بر ارسال فضانوردان به ماه است. ناسا و اسپیس‌ایکس برای تحقق این مأموریت‌ها دست به دست هم داده‌اند. این برنامه قرار است با نشاندن فرودگر تا سال ۲۰۲۲ و اعزام خدمه تا سال ۲۰۲۴ بر روی ماه به انجام برسد؛ پس می‌توان به اعزام افراد به مریخ فکر کرد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14340
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها