سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک فناوری واقعیت مجازی

0 498

به لطف یک فناوری واقعیت مجازی (Virtual Reality)، مردم سراسر جهان می‌توانند به ایستگاه فضایی بین‌المللی قدم بگذارند. این پروژه «کاوشگران فضا» (Space Explorers) نام گرفته و با کمک یک دوربین ۳۶۰ درجه ساخته شده است. این دوربین که به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده، توسط فضانوردان مستقر در این ایستگاه استفاده می‌شود تا نشان دهند که زندگی و پژوهش بر فراز ۴۰۰ کیلومتری زمین نیز جریان دارد.

استودیی که در این پروژه با ناسا همکاری کرده‌ است، فلیکس اند پاول (Felix & Paul Studios) نام دارد که دارای دوربین‌های با کیفیتی بود ولی ناسا یکی از دوربین‌ها با طول حدود ۱.۲ متر را برای ایستگاه فضایی نامناسب تشخیص داد. به این ترتیب در دسامبر۲۰۱۸ یک دوربین با طول کمتر به فضا فرستاده شد که هم‌اکنون نیز توسط فضانوردان برای فیلمبرداری استفاده می‌شود.

این دوربین تاکنون لحظات زیبایی در فضا را ثبت و ضبط کرده است؛ از غذا خوردن فضانوردان گرفته تا انجام آزمایش‌های علمی. از میان این آزمایش‌ها می‌توان به رشد گیاه و یا استفاده از ربات در فضا اشاره نمود.

مدیر استودیوی فلیکس گفته که هدف ما تهیه دوربینی بود که وقتی مخاطب تصاویر آن را می‌بیند، در آن غوطه‌ور شود. در این تصاویر برخلاف فیلم‌های هالیوودی، فضانوردان هم ستاره‌های فیلم هستند و هم خود در پشت دوربین قرار دارند.

البته این پروژه هنوز عملیاتی نشده است؛ طرحی که می‌تواند تجربه‌ای باورنکردنی را برای بینندگان منتقل کند. گام بعدی فیلمبرداری در این پروژه گرفتن فیلم راهپیمایی فضایی است که تاریخ اجرای آن هنوز مشخص نیست.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14326
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها