همکاری سه شرکت با بلو اوریجین در ساخت ماه‌نشین ناسا

0 482

شرکت بلواوریجین گروهی را مأمور طراحی و ساخت ماه‌نشین سازمان ناسا (NASA) کرده که قرار است در قالب برنامه آرتمیس (Artemis) این سازمان در آینده نزدیک بر سطح تنها قمر زمین فرود آمده و مآموریت‌های اکتشافی مختلفی را انجام دهد.

به گفته جف بزوس (Jeff Bezos) بنیانگذار و مالک بلو اوریجین، شرکت‌های لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) و دراپر (Draper) نیز برای اجرای این مأموریت با بلو اوریجین همکاری می‌کنند. انتظار می‌رود با تکمیل این طرح سفر مجدد فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴ ممکن شود. در این سفر برای اولین بار یک فضانورد زن آمریکایی نیز به ماه فرستاده می‌شود.

بلو اوریجین همچنین قرار است در زمینه تولید سامانه‌های ویژه فرود بر روی ماه که توسط فضانوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد با ناسا همکاری نماید. دو طرف قبلاً همکاری‌هایی در زمینه تولید برخی سامانه‌های فضایی ناوبری و فرود نیز داشته‌اند.

در جریان این همکاری، بلو اوریجین مدیریت طرح‌های مهندسی و تأمین امنیت را بر عهده دارد و لاکهید مارتین هم تولید سامانه‌های حمل و نقل قابل استفاده مجدد را مدیریت کرده و وظیفه‌اش هدایت عملیات پرواز خدمه و آموزش آن‌ها می‌باشد. نورثروپ گرومن انتقال ماه‌نشین را به سمت ماه و مریخ مدیریت می‌کند و دراپر نیز کنترل سامانه‌های هدایت فرود و پرواز را بر عهده خواهد داشت.

باب اسمیت (Bob Smith) مدیرعامل شرکت بلو اوریجین در این باره گفت: «چالش‌های ملی خواستار پاسخ ملی است. ما مفتخریم که با همکاری چند شرکت فضایی دیگر می‌توانیم وسیله‌ای را بسازیم که هدف آن ارسال فضانوردان ناسا به ماه است.»

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14225
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها