اقدام آژانس فضایی اروپا در جهت جلوگیری از برخورد احتمالی دو ماهواره در فضا

0 415

به نظر می رسد در فضای اطراف زمین یک مشکل ترافیکی به وجود آمده است. ماهواره آئلوس ارث (Aeolus Earth) متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA) برای جلوگیری از برخورد با ماهواره استارلینک ۴۴ (44 Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) مجبور به انجام مانورهایی شد.

طبق محاسبات کارشناسان آژانس فضایی اروپا، احتمال برخورد میان دو ماهواره بسیار کم بود اما با وجود احتمال اندک خطر، این آژانس تصمیم به انجام اقداماتی برای جلوگیری از برخورد احتمالی گرفت. این در حالی است که اسپیس‌ایکس اعلام کرده با وجود هشدار اروپا ماهواره‌های اینترنتی خود را جابجا نمی‌کند.

البته شرکت اسپیس‌ایکس باید سامانه اجتناب از برخورد را در ماهواره‌های خود فعال کند، اما تاکنون از این سامانه استفاده نکرده است. در عوض ماهواره متعلق به آژانس فضایی اروپا پیشرانه‌های خود را روشن کرده تا از منطقه مذکور فاصله بگیرد و به این ترتیب از برخورد احتمالی میان ماهواره‌ها جلوگیری به عمل آید.

اسپیس‌ایکس در روز ۲۴ ماه می‌ امسال حامل فضایی حاوی ۶۰ ماهواره اینترنتی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. پروژه ماهواره‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت این شرکت، استارلینک (Starlink) نام دارد و ماهواره مذکور یکی از این ماهواره‌هاست.

ماهواره آئلوس (Atmospheric Dynamics Mission به اختصار Aeolus) نیز یک ماهواره سنجش از دور آژانس فضایی اروپا است که توسط شرکت  ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) ساخته شده و در ۲۲ اوت سال گذشته به فضا پرتاب شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13860
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها