تصویر ماهواره‌ای از سوختن کشتی فرانت آلتیر

0 832

تصویر زیر را ماهواره سنجش از دور سنتینل-۳آ (Sentinel-3A) از صحنه آتش سوزی کشتی فرانت آلتیر (Front Altair) گرفته است.

ماهواره سنتینل-۳آ در سال ۲۰۱۶ از پایگاه فضایی پلستسک (Plesetsk Cosmodrome) به آسمان پرتاب شد. باس ماهواره‌ای سنتینل-۳آ از نوع پرایما (Prima) و وزنی معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم دارد. این ماهواره با طول عمر ۷ سال در فاصله ۸۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد.

سنتینل-۳ (Sentinel-3) نام یک مجموعه ماهواره سنجش از دور است که توسط آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) به عنوان بخشی از برنامه کوپرنیک (Copernicus Programme) توسعه یافته است. برنامه کوپرنیک پروژه‌ای اروپایی با هدف تثبیت توانایی اروپا در دیدبانی زمین است و به منظور دسترسی مقامات اروپا و دیگر کشورها به اطلاعات دقیق جهت مدیریت محیط، فهم و کاهش اثرات تغییر اقلیم طراحی شده است.

هدف اصلی مأموریت سنتینل-۳ اندازه‌گیری توپوگرافی سطح اقیانوس، دمای سطح زمین و دریا، اندازه‌گیری رنگ سطح زمین و اقیانوس با دقت مورد نیاز جهت سامانه‌های پیش‌بینی وضعیت اقیانوس‌ها و پایش‌های زیست‌محیطی و اقلیمی است.

لازم به ذکر است که دو نفتکش ژاپنی و نروژی صبح روز پنجشنبه در آب‌های خلیج عمان در حالی که یکی از عربستان و دیگری از امارات راهی شده بودند دچار حادثه شده و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13251
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها