کریستینا کوخ با حدود یک سال اقامت در مدار, رکورد طول پرواز فضایی در میان زنان را خواهد شکست

0 556

سیروس برزو: خبرگزاری روسی ریا نووستی (RIA Novosti) به نقل از یک منبع در سازمان فضایی روسیه اطلاع داد مدت مأموریت کریستینا کوخ  (Christina Koch) فضانورد آمریکایی، که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی  پرواز می‌کند، تا حدود یک سال افزایش‌یافته و به‌این‌ترتیب وی خواهد توانست مدت‌زمان پرواز فضایی در میان زنان را ارتقاء بخشد.
این منبع به خبرگزاری ریا نووستی خاطرنشان کرد بنا به گفته بیل گرسنمایر (Bill Gerstenmayer) معاون ناسا، کوخ مدت طولانی‌تری نسبت به الکسی اووچینین (Alexei Ovchinin) و نیک هیگ (Nick Haig) که قرار است در روز 3 اکتبر با ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۳ (Soyuz MS-13) به زمین بازگردند در فضا خواهد ماند و سفر وی تا حدود یک سال ادامه خواهد داشت.
در اواخر ماه مارس، یک منبع در صنعت موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفته بود که ناسا از روسکاسموس درخواست کرده تا تاریخ پرتاب ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۳ را از ۶ ژوئیه به ۲۰ ژوئیه تغییر همچنین زمان پرواز را از دسامبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ گسترش دهد تا وقت کافی برای آزمایش سفینه فضایی جدید آمریکا را به‌دست آورد. به دنبال این خواسته ناسا، سرویس مطبوعاتی روسکاسموس در ۱۲ آوریل به خبرگزاری روسی ریا نووستی گفت پرتاب سفینه سایوز ام.اس-۱۳ تا تاریخ ۲۰ ژوئیه به تعویق افتاده است.
وی گفت کریستین کوخ با الکساندر اسکورتسف  (Alexander Skvortsov) فضانورد روسیه و لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) فضانورد ایتالیایی بازخواهد گشت که به‌این‌ترتیب مدت مأموریت مداری او 329 روز طول خواهد کشید که یک رکورد جدید از نظر طول مدت پرواز فضایی زنان بشمار می‌رود. رکورد فعلی به پگی ویتسون (Peggy Whitson) و به مدت ۲۸۹ روز تعلق دارد و طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ در ایستگاه فضایی بین‌المللی به دست آمد.
اولین پرواز فضایی به مدت یک سال (۳۶۶ روز) طی سال‌های ۱۹۸۷-۱۹۸۸ در ایستگاه میر توسط کیهان‌نوردان شوروی ولادیمیر تیتف (Vladimir Titov) و موسی مناروف (Musa Manarov) انجام شد. در سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۹۵ والری پولیاکف طولانی‌ترین پرواز تاریخ فضانوردی را در ایستگاه میر به مدت ۴۳۸ روز انجام داد. طی سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹، سرگئی آودیف روسی مدت ۳۸۰ روز در ایستگاه میر زندگی کرد.
اولین پرواز فضایی یک سالانه (۳۴۰ روزه) در ایستگاه فضایی بین المللی طی سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ توسط میخائیل کورنینیکو (Mikhail Kornienko) و اسکات کلی (Scott Kelly) انجام شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12863
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها