ناسا تکنیک پرینت سه بعدی بانوی بنگلادشی را برای تولید سخت افزار بکار می‌بندد

0 399

پرینت سه‌بعدی تقریباً فرآیند تولید را در دنیای مدرن دگرگون کرده و می‌توان با کمک این فناوری، هر شی را بدون راه انداختن خط تولید بزرگ ساخت. حال محققی بنگلادشی تکنولوژی جدیدی در این زمینه ابداع کرده و ناسا نیز قصد دارد از آن برای تولید سخت‌افزار بهره ببرد.
با این فناوری ابداعی می‌توان سنسورها و حتی مدارهای پیچیده ارتباطات بی‌سیم را روی یک بورد سخت‌افزاری پرینت کرد. این فناوری توسط تیم محمودا سلطانا، دانشمند بنگلادشی در مرکز فضایی گادرد ناسا توسعه‌یافته و می‌تواند فرآیند تولید و بسته‌بندی سخت افزارها آسان‌تر از گذشته نماید.
این تکنیک از متریال نانو نظیر نانولوله کربنی، گرافین و… استفاده می‌کند و می‌تواند تمامی سنسورهای یک لایه را طی یک پروسه کامل پرینت کند. با کمک این فناوری حتی می‌توان قسمتی از مدارهای مخابراتی بی‌سیم موردنیاز را روی یک بورد پرینت کرد.
روند ساخت پلتفرم‌های بهره‌مند از چند سنسور در فضا به پروسه تولید سخت‌افزار روی زمین شباهت دارد. در ابتدا هر سنسور ساخته می‌شود و سپس به همراه مدارهای لازم روی بورد نصب می‌شود. این پروسه سرعت کمی دارد و امکان رخ دادن هرگونه اشتباهی را بالا می‌برد.
اگر فناوری این بانوی بنگلادشی کارآمدی خود را اثبات کند، ناسا می‌تواند با استفاده از آن، کلیه فعالیت‌های خود را آسان نماید. بدین ترتیب این آژانس فضایی می‌تواند تمامی پلتفرم‌های موردنیاز خود را در آسمان تولید نماید و به بررسی دیتای زیادی بپردازد. تنها کافی است برای این بوردها و مدارهای تولیدشده، یک منبع قدرت در نظر بگیرد.
تولید سخت‌افزار با پرینت سه‌بعدی نه تنها روند تولید را آسان می‌کند بلکه مصرف انرژی برای تولید چیپست را نیز پایین می‌آورد. همچنین می‌توان با این فناوری مدارهای بسیاری کوچکی نیز پرینت نمود. بدین ترتیب سخت‌افزار پرینت شده با کمک این فناوری را می‌توان در ماشین‌های فضایی و حتی لباس فضانوردان بکار برد.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12464
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها