روسیه گردشگر به فضا می‌فرستد

0 845

روسیه تا ۵ سال آینده شاهد آغاز گردشگری فضایی خصوصی خواهد بود. گردشگران چندین دقیقه تا ارتفاع ۱۰۰کیلومتری بالا می‌روند و سپس توسط چتر یا هواپیماهای موتوری پایین می‌آیند.
این اظهارات توسط سرگی زاکروف (sergiy zakirov)، عضو کارگروه پیشگام تکنولوژی ایرونت ملی روسیه بیان‌شده است.
زاکروف گفت؛«ما در حال گفت‌وگو در مورد رفت‌وآمد گردشگران زیر مدار  زمین هستیم. حامل پرتاب، حامل فرود و موتور فعلاً در حال ساخت هستند.» وی اضافه کرد که شرکت سازنده از آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) مجوز دارد.
در اوت ۲۰۱۷، شرکت خصوصی روسی  کاسموکورس (CosmoCourse) مجوز لازم را برای فعالیت فضایی گرفت. این شرکت قصد دارد یک هواپیمای زیر مداری برای سفر به فضا بسازد.  پاول پوشکین (Pavel Pushkin)، مدیرعامل این شرکت قبلاً گفته بود که برخی شهروندان روسی آماده‌اند ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار برای یک پرواز با این کشتی فضایی بپردازند. آژانس فضایی روسیه قبلاً هم گردشگری فضایی انجام داده است.

تا امروز ۷گردشگر از فضا دیدن کرده‌اند. دنیس تیتو (Dennis Tito)، دانشمند سابق ناسا اولین گردشگر فضایی بود که برای ۸ روز در ۲۰۰۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد. ۶ فضانورد دیگر هم از این ایستگاه دیدن کرده‌اند.
یک تاجر کانادایی آخرین توریست فضایی در ۲۰۰۹ بود.
سارا برایتمن (Sarah Brightman)، خواننده انگلیسی نیز قرار بود در ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شود ولی پروازش به دلایل ناشناخته لغو شد.

منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12313
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها