1397/11/02

استارت‌آپ روسی تبلیغات را به فضا می‌برد!

یک شرکت استارت‌آپ روسی موسوم به استارت‌راکت (StartRocket) قصد دارد تا سال۲۰۲۱ تبلیغات شرکت‌های تجاری را از فضا به نمایش بگذارد. شرکت استارت‌آپ استارت‌راکت روسیه در حال برنامه‌ریزی برای انجام تبلیغات در فضا است. این شرکت تازه تأسیس در حال ایجاد یک رسانه است که می‌تواند با ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی در...
استارت‌آپ روسی تبلیغات را به فضا می‌برد!
یک شرکت استارت‌آپ روسی موسوم به استارت‌راکت (StartRocket) قصد دارد تا سال۲۰۲۱ تبلیغات شرکت‌های تجاری را از فضا با یک صفحه‌نمایش مستقر در مدار زمین به نمایش بگذارد.
برخی می‌گویند تبلیغات فضایی اجتناب‌ناپذیر است، اما دیگران با این ایده همراه نیستند.
این بیلبورد می‌تواند با مجموعه‌ای از ماهواره‌های کوچک در ارتفاع ۴۰۰تا ۵۰۰کیلومتری زمین که هرکدام دارای یک بازتابنده ۳۰فوتی هستند، ساخته شود.
بدین ترتیب وقتی‌که نور خورشید به بازتابنده‌های این ماهواره‌ها برسد، مردم روی زمین می‌توانند لوگویی را که در آسمان می‌درخشد، ببینند.
اگرچه که این تبلیغات تنها در شب قابل‌مشاهده هستند، اما تقریباً از همه قسمت‌های زمین دیده می‌شوند.
این شرکت در حال حاضر نمونه‌های اولیه را توسعه داده است و به دنبال انجام پرواز آزمایشی خود تا ژانویه سال۲۰۲۱ است.
به گفته این شرکت، صفحه‌نمایش مداری تنها برای تبلیغات نیست، بلکه می‌تواند برای نمایش پیام‌هایی برای سرگرمی در رویدادهای جهانی استفاده شود، اطلاعات ضروری را برای عموم به نمایش درآورد و به‌ویژه هنگامی‌که تلفن‌ها کار نمی‌کنند، اطلاعات اضطراری را در شرایط اضطراری نمایش دهد.
اگرچه کسانی هستند که می‌گویند اجرایی شدن چنین پروژه‌ای اجتناب‌ناپذیر است، اما همه با این ایده موافق نیستند. سؤال مخالفان این است که چه نیازی به چنین چیزی وجود دارد درحالی‌که به نظر می‌رسد کارایی مهمی ندارند و تنها به زباله‌های فضایی می‌افزایند و احتمال برخورد با تأسیسات مهم فضایی در مدار زمین افزایش پیدا می‌کند.
وزارت دفاع ایالات‌متحده در حال حاضر حدود ۵۰۰هزار زباله فضایی را در مدار زمین، از دستکش‌های فضانوردان گرفته تا قسمت‌های مختلف ماهواره‌های مستعمل و ماهواره‌برها ردیابی می‌کند.

فناوری‌های نوین |

نظر شما
اخبار مرتبط

سفینه توریستی چند هفته دیگر به فضا می‌رود

1397/09/03
ریچارد برانسون (Richard Branson) مدیر شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، اعلام کرده این شرکت چند هفته دیگر یکی از سفینه‌های خود را برای نخستین بار به فضا می‌فرستد. به گفته او...

بالون‌‌های گردشگری مسافران را تا سال ۲۰۲۱ به لبه فضا می‌برند

1397/10/30
با همکاری شرکت آمریکایی نانورکز (NanoRacks) و هنگ‌کنگی کوانگ‌چی ساینس (KuangChi Science)، بالون‌هایی با قابلیت حمل مسافر که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کنند به زودی در دسترس عموم قرار...

فناوری فضایی، یک طاق نصرت تزئینی نیست

1397/10/29
خبرگزاری‌ها و شبکه‌های برون‌مرزی چند روزی است بر اخبار پرتاب ماهواره توسط ایران تمرکز کرده و حتی پیش از پرتاب این ماهواره، عکس‌هایی را منتشر کرده‌اند که حاکی از آماده‌سازی پایگاه پرتاب‌های...

پربازدیدکننده ترین خبر

چرا آمریکا به فعالیت‌های فضایی صلح‌آمیز دیگر کشورها برچسب نظامیگری می‌زند؟

سیروس برزو: برنامه‌های نظامی زیادی در آمریکا با پوشش‌های علمی انجام‌شده و می‌شود. شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چطور پنتاگون (Pentagon) می‌تواند از یک ماهواره علمی یا کاوشگر دورپرواز یا مدارگرد که به دور ماه می‌چرخد، بهره‌برداری نظامی کند. برای روشن شدن این موضوع مثالی می‌آورم. برنامه لوناراربیتر (Lunar Orbiters) شامل ۵مدارگرد خودکار بود که از ۱۹۶۶تا۱۹۶۷ توسط آمریکا پرتاب شد تا سطح ماه را تصویربرداری کند. قبل از این‌که نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) بتواند اولین قدم خود را بر ماه بگذارد، ناسا سازمان فضایی آمریکا نیاز داشت محلی که آپولو-۱۱ به راحت فرود آید را دقیقاً مشخص کند. هر کاوشگر لوناراربیتر دارای دو دوربین بود و به‌جای فیلم ۳۵میلی‌متری استاندارد ماهواره‌ها، از فیلم ۷۰میلی‌متری استفاده می‌کردند که امروزه برای ساخت فیلم‌های آی‌مکس (IMAX) استفاده می‌شود. در این کاوشگر، فیلم در مقابل اسکنر خاصی قرار می‌گرفت سپس این اطلاعات از طریق امواج رادیویی به مراکز فضای ارتباطی ناسا در اسپانیا، استرالیا و آمریکا فرستاده می‌شد، جایی که داده‌ها روی نوار مغناطیسی ثبت شد. سپس توسط کارشناسان به شکل عکس‌های بسیار دقیق بازسازی می‌شد. این روش بعداً در ماهواره‌های جاسوسی استفاده شد و دیگر نیازی به ارسال فیلم‌ها از مدار زمین نبود.