کهکشان زیبایی که به اندازه‌گیری گذر زمان کمک می‌کند

آژانس فضایی اروپا (ESA) تصویر یک تپ‌اختر را منتشر کرد که برای اندازه‌گیری گذر زمان استفاده می‌شود. آژانس فضایی اروپا به مناسبت سال نو میلادی تصویر یک “تپ‌اختر” را منتشر کرده است که موسوم به “SXP ۱۰۶۲” است و در حوالی یک ابر ماژلانی کوچک قرار دارد. تپ‌اخترها ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می‌کنند و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می‌کنند. برخی از تپ‌اخترها از خود پرتوهای ایکس ساطع می‌کنند. ابرهای ماژلانی کوچک و بزرگ کهکشان‌های کوتوله نامنظمی هستند که مانند ماهواره به دور کهکشان راه شیری می‌چرخند. SXP ۱۰۶۲ یک کهکشان اقماری است که به صورتی مداری، گرد یک کهکشان بزرگ می‌چرخد. این گردش براثر کشش گرانشی است و یکی از کهکشان‌های اقماری کهکشان راه شیری به‌حساب می‌آید. این کهکشان یک تپ اختر اشعه ایکس محسوب می‌شود و ستاره‌هایی دارد که هنوز به‌عنوان یک ابرنواختر انفجار نیافته‌اند. مرکز فنی آژانس فضایی اروپا  در هلند که یک ساعت مبتنی بر کارکرد تپ‌اخترها دارد که یک سیستم اندازه‌گیری زمان محسوب می‌شود و PulChron نام دارد. این سیستم با استفاده از پالس‌های رادیویی با فرکانس‌های میلی‌ثانیه‌ای، گذر زمان را اندازه‌گیری می‌کند. این پالس‌های رادیویی متعلق به ستاره‌های نوترونی‌ هستند که با سرعت‌بالا در حالت گردش هستند.  SXP ۱۰۶۲ یک مثال از این ستاره‌ها است.