یک فضانورد از فضا با اورژانس آمریکا تماس گرفت!

0 739
یک فضانورد هلندی در مصاحبه‌ای گفت هنگام حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌طور اشتباهی با شماره خدمات اورژانس آمریکا تماس گرفته و این امر غوغایی در مقر مأموریت در زمین به پا کرد!
یک فضانورد هلندی به‌طور تصادفی از فضا با شماره اورژانس آمریکا ،۹۱۱، تماس گرفت و همین امر نیروهای امنیتی را به مقر هیوستن ناسا روانه کرد.
 آندره کوییپرز (André Kuipers) هنگام واردکردن شماره تماس برای ارتباط از طریق اچ‌کیو (HQ)  با زمین، یک رقم اشتباه وارد کرد و به همین دلیل با خدمات اورژانس آمریکا تماس گرفت.
این رویداد به ایجاد تشویش در مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) در تگزاس منجر شد و حتی نیروهای امنیتی پس از تماس به‌سرعت به این مقر سرازیر شدند. کوییپر در زمان برقراری تماس در ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده است.
این فضانورد ۶۰ساله در مصاحبه‌ای توضیح داد که هنگام شماره‌گیری اشتباهی رقم۹ را فشار داده است. سپس سعی کرده با واردکردن رقم۰۱۱ تماس بین‌المللی برقرار کند اما صفر را وارد نکرده است.
 این فضانورد هلندی از غوغایی که به پا کرده بود خبر نداشت و یک روز بعد با دریافت ایمیلی متوجه اشتباه خود می‌شود.
 او دراین‌باره می‌گوید: «ایمیلی دریافت کردم که در آن نوشته‌شده بود: شما با ۹۱۱ تماس گرفتید؟»
 این فضانورد آلمانی دو مأموریت انجام داده و در کل ۲۰۳روز در فضا گذرانده است. به گفته او برقراری تماس با زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار ساده است.
کوییپرز در دسامبر سال۲۰۱۱ میلادی به ایستگاه فضایی رفت و در ژوئن۲۰۱۲ میلادی به زمین بازگشت.
منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12035
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها