زودتر از حد تصور به ماه بر می گردیم

0 543

ناسا که آخرین بار در دسامبر سال ۱۹۷۲ فضانوردانی را به ماه اعزام کرده بود، اعلام کرده زودتر از حد تصور به تنها قمر کره زمین بازخواهد گشت.
ناسا به تازگی یک مریخ‌نورد را بر روی این سیاره سرخ‌رنگ فرود آورده که قرار است بازوی رباتیک آن به‌منظور نمونه‌برداری از خاک این سیاره به کار گرفته شود.
جیم برایدنستن (Jim Bridenstine)  مدیر ناسا با ارسال پیامی در توئیتر در این زمینه تصریح کرده است:«در حال همکاری با تعدادی شرکت آمریکایی برای بازگشت به سطح ماه هستیم و این کار را زودتر از حد تصور شما انجام خواهیم داد.»
ناسا آخرین بار ۴۶ سال قبل فضاپیمای آپولو ۱۷ را به سطح ماه فرستاد و فضانوردان این سفینه آزمایشاتی بر روی خاک ماه انجام دادند.
این سازمان فضایی قبلاً اعلام کرده بود در تلاش برای راه‌اندازی یک ایستگاه فضایی درمدار کره ماه است و انتظار دارد این ایستگاه فضایی در دهه آینده میلادی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این اقدام بی‌ارتباط به تلاش ناسا برای اعزام سریع فضانورد به کره ماه نباشد.
قرار است ۱۱ شرکت آمریکایی در طرح اعزام فضانورد به ماه با ناسا همکاری کنند که اسامی آن‌ها در آینده اعلام می‌شود. فعلاً اسامی یکی از این شرکت‌ها به نام استروباتیک تکنولوژی (Astrobotic Technology)  اعلام‌شده است. تولید کپسول‌های حمل فضانورد و ماه نوردهای رباتیک ازجمله زمینه‌های همکاری دو طرف خواهد بود.

 
منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11771
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها