امتحانات نهایی فضانوردان سایوز ام اس ۱۱ در بایکونور

0 786
الگ کانوننکو (Oleg Kononenko)، دیوید سنت ژاک (David Saint-Jacques) و آنه مکلاین (Anne McClain) فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ (Soyuz MS-11) این روزها در بایکونور (Baikonur ) آخرین آزمون‌های قبل از پرتاب را می‌گذرانند.
آنان دیروز در حضور کارشناسان روسکاسموس (Roscosmos) مراحل سوارشدن به سفینه و آزمایش سامانه‌ها قبل از پرتاب را امتحان دادند. به‌طورمعمول یک ساعت و ۴۵دقیقه قبل از پرتاب، فضانوردان باید وارد ناو شوند و تا زمان پرتاب آن‌ها باید دستگاه‌های مختلف سفینه همچنین لباس فضایی خود را بررسی کنند و از کارکرد درست آن‌ها مطمئن شوند. به همین دلیل امتحان این مرحله در بایکونور و قبل از پرتاب انجام می‌شود و اهمیت خاصی دارد.

این آزمون در داخل ناو اصلی سایوز ام.اس-۱۱ که قرار است فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند در سالن ویژه پیکره‌بندی سایوز و ماهواره‌بر بالابرنده و قبل از اتصال این ناو با ماهواره‌بر سایوز اف-گ (Soyuz-FG) انجام شد.
الگ کانوننکو فرمانده روس این خدمه قبلاً سه بار به فضا سفر داشته و رکود ۵۳۳روزه اقامت در فضا را دارد اما آنه مکلاین فضانورد آمریکایی و دیوید سنت ژاک کانادایی تجربه سفر به فضا را ندارند. برنامه‌ریزی‌شده این گروه در ۳دسامبر۲۰۱۸ با سایوز ام.اس ۱۱ راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند تا پروازی ۱۴۰روزه را به انجام برسانند.
ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ یک‌صد و چهلمین پرواز سرنشین‌دار ناو سایوز از سال۱۹۶۷ بشمار می‌رود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11718
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها