فضانوردان سایوز ام اس۱۱ برای سفر آماده می‌شوند

0 1,125

سیروس برزو: به‌تازگی در مرکز آموزش فضانوردان روسیه در حومه مسکو یکی از آزمون‌های سه فضانورد سایوز ام.اس-۱۱ (Soyuz MS-11) برگزار شد. اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko) از سازمان فضایی روسیه، دیوید سن ژاک (David Saint-Jacques) از سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین (Anne McClain) از ناسا (NASA) درحالی‌ بخشی از کارهای یک روز ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را به انجام رساندند که کارشناسان سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roskosmos) از طریق دوربین‌های تلویزیونی فعالیت‌های آن‌ها را دقیقاً تحت کنترل داشتند. در تمرین این روز، سه فضانورد ضمن انجام بررسی و کار با چند دستگاه علمی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به‌طور تمثیلی با مرکز هدایت پرواز هم تماس گرفتند و به سؤالات کارشناسان پاسخ دادند.

آزمونگران مرکز گاگارین (Yuri Gagarin Cosmonaut Training Center) از کار هر سه تن راضی بودند و به آن‌ها نمره عالی دادند. والری کورزون (Valeri Korzun)، فضانورد سابق که در پرونده‌اش سابقه دو پرواز به مجتمع مداری میر (Mir) و ایستگاه فضایی بین‌المللی را دارد و امروز به‌عنوان مسئول امتحانات فضانوردان در مرکز گاگارین فعالیت دارد، ضمن ابراز رضایت از کارگروه کیهان‌نوردان سایوز ام.اس-۱۱ ابراز امیدواری کرد که این گروه بتواند در ماه دسامبر کار خود را با موفقیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کند. وی اظهار داشت هر سه فضانورد نشان دادند که از آمادگی کامل برای انجام مأموریت در ایستگاه فضایی بین‌المللی برخوردارند و دوره آموزشی را به‌خوبی گذرانده‌اند.

کانوننکو، سن ژاک و مکلین قرار است روز ۳دسامبر با ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند. آن‌ها به‌عنوان پنجاهمین گروه اعزامی به ایستگاه راهی فضا خواهند شد و ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ یک‌صد و چهلمین مأموریت سرنشین دار را به انجام خواهد رساند.