تأخیر سفر فضانورد امارات به ایستگاه فضایی بین المللی

0 1,614

سیروس برزو: روز شنبه، ۲۱مهر، یک منبع در صنعت فضایی روسیه گفت که  برنامه سفر فضانورد امارات که قرار بود در ماه آوریل  با ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۲ (Soyuz MS-12) به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) فرستاده شود و در بازگشت با سایوز ام.اس-۱۰ (Soyuz MS-10) به زمین بازگردد، به دلیل مشکل پیش آمده برای این سفینه در  ۱۹مهر تغییر یافته و وی در آن تاریخ به فضا پرواز نمی‌کند.
او گفت: «فضانورد امارات قطعا در ماه آوریل، به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز نخواهد کرد زیرا هیچ سفینه فضایی دیگری به عنوان جایگزین این پرواز در نظر گرفته نشده  و فعلا ناو کیهانی دیگری وجود ندارد. او طبق برنامه باید همراه با الکسی اووچینین (Aleksey Ovchinin) و نیکلاس هیگ (Nicklaus Hague) فضانوردان ناکام سایوز ام.اس-۱۰ و با این ناو به زمین باز می‌گشت.»
گرچه تابلوی پرتاب‌های سرنشین‌دار سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) همچنان زمان پرتاب سفینه‌های بعدی یعنی سایوزام.اس-۱۱ را ۲۸نوامبر ۲۰۱۸ و سایوز ام.اس-۱۲ را ۵ آوریل ۲۰۱۹ نشان می‌دهد اما بنا به گفته مسئولان روسکاسموس, زمان  کلیه پرتاب‌ها با موشک سایوز اف-گ تا به نتیجه رسیدن کمیسیون بررسی حادثه شکست پرتاب سایوز ام.اس-۱۰ معلوم نیست. این اوضاع، وضعیت سرنشینان سایوز ام.اس-۱۲ را نیز  به هم ریخته و چندان روشن نیست نفر جایگزین شهروند اماراتی برای سفر چه کسی خواهد بود. زیرا باید برای سفر دو سرنشین ناکام سایوز ام.اس-۱۰ فکری بکند چون برای هر یک از آن‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ای تدارک دیده بودند که باید اجرا شوند. اگر اووچینین در ماموریت سایوز ام.اس-۱۲ جایگزین فضانورد امارات گردد، روسکاسموس باید بابت نفرستادن نیکلاس هیگ به فضا، به ناسا خسارت بدهد  و اگر اووچینین با آن سفینه به فضا نرود برنامه‌های پیش‌بینی شده برای او زمین خواهد ماند. کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی روسیه,  روسکاسموس مجبور شود برای جلوگیری از دادن خسارت, نیکلاس هیگ را در کنار اولگ اسکریپوچکا (Oleg Skripochka) و کریستینا هاموک کاوچ (Christina Hammock Koch) با ناو سایوز ام.اس-۱۲ راهی ایستگاه فضایی بین المللی کند.
در هر حال سفر شهروند اماراتی به فضا تا زمان نامعلومی به تأخیر خواهد افتاد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11378
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها