شیائومی در حال کار بر روی نمونه اولیه خانه‌ای برای زندگی در مریخ است

0 1,205

رویای استعمار یک سیاره شاید بزرگترین آرزویی باشد که انسان در ذات خود دارد. مهم نیست چقد راه را باید طی کنید و چه مقدار انرژی در لحظه استفاده خواهید کرد، سازمان‌های فضایی و تیم‌های علمی در سراسر جهان به سختی کار می‌کنند تا به روزی برسند که اولین گروه از مردم به مریخ فرستاده شوند .با این حال، هنگامی که روی این سیاره قرمز فرود می‌آیند، شرایط ناخوشایند خواهد بود، در نتیجه نیاز به سازگاری و تجهیزات، حیاتی است.
در آینده‌ای نزدیک یا دور، زندگی در مریخ می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود، بنابراین فضانوردان به خانه‌ای که بتواند آن‌ها را جای دهد نیاز دارند. به تازگی، شرکت طراحی Open Architecture و شیائومی (Xiaomi )با هم همکاری کرده‌اند که حول تصور مفهوم هنر زیستگاه مریخی؛ یک اتاق نشیمن برای مریخ با عملکردهایی کاربردی و زیبا،تهیه کنند. نمونه اولیه‌ این خانه کابین زندگی مریخ (Mars Living Cabin) نام دارد.
کابین زندگی مریخ شیائومی، یک خانه مبتنی بر آلودگی صفر است که اندازه حداقلی ۲٫۴x ۲.۴ x ۲ متر دارد و با مواد قابل تورم ساخته شده است، اما در کل بر اساس بازیافت کردن منابع قرار دارد که از تولید زباله‌های پلاسیکی‌ای که در سیاره‌مان استفاده می‌شود اجتناب می‌کند. شاید این یک پروژه اتوپیایی باشد، اما اگر به واقعیت تبدیل شود، می‌تواند پایه و اساس “ساختن” سرزمین مریخ باشد. حتی می‌توانید فکر کنید ساختار چاپ شده سه‌بعدی‌ای در طول پرواز است که فضانوردان را به سیاره قرمز خواهد رساند. جزئیات دیگری در خصوص این پروژه دیده نشده، زیرا قطعا چیزی است که به زودی قابل فهم نیست.
شیائومی شرکتی است که همیشه با نوآوری همراه بوده است، و در این پروژه قطعا حداکثر توان خود را به نمایش خواهد گذاشت. چه کسی می‌داند شاید ساکنان آینده مریخ با پیکربندی اکوسیستم خانه اختراع این برند مشکلاتی داشته باشند.

 

منبع خبرگزاری ایستنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11374
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها