نشست خبری فضانوردان ناو کیهانی سایوز

0 633

سیروس برزو: فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۰(Soyuz MS-10)  دیروز، ۱۰اکتبر ۲۰۱۸، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده و ضمن پاسخ به پرسش‌های روزنامه‌نگاران درباره برنامه‌های سفر خود به ایستگاه فضایی بین المللی صحبت کردند. در این کنفرانس مطبوعاتی, خدمه اصلی ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۰, فضانورد روسکاسموس (Roskosmos) الکسی اووچینین (Alexey Ovchinin) و فضانورد ناسا نیکلاس هیگ (Nicholas Haig) بخشی همچنین گروه پشتیبان شامل اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko) فضانورد روسکاسموس  و دیوید سنت ژاک(David Saint-Jacques) فضانورد سازمان فضایی کانادا (canada space agency) شرکت داشتند. برای اولین بار در تاریخ ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان روسی الکسی اووچینین و اولگ کانوننکو, در پی هم فرماندهان ایستگاه فضایی بین المللی خواهند بود. تاکنون در هر دور تعویض گروه‌های فضایی, فرماندهی ایستگاه بین فضانوردان روس و طرف قرارداد‌های ناسا یا فضانوردان این سازمان دست به دست می‌شد.
آلکسی اووچینین ضمن ابراز کرد خوشحال از این که در بیستمین سالگرد ایستگاه فضایی بین‌المللی مامور خدمت در آن شده گفت: «همه باید دست به دست داده و با همکاری اجازه دهیم ایستگاه فضایی بین‌المللی  تا زمانی که ممکن است به کارش در مدار ادامه دهد.» وی در مورد ماموریتش اظهار داشت که او و همکارانش  برنامه فشرده‌ای در پیش رو دارند که از جمله آن‌ها کار عملی با چاپگر سه بعدی است. وی اظهار داشت کار به این دستگاه تاکنون تنها حالت آزمایشی داشت اما این بار آن‌ها باید قطعاتی را برنامه و طرح‌های مشخص انجام دهند.


اووچینین گفت: «برنامه کار با چاپگر سه بعدی, ساخت قطعات از ساده به پیچیده است و در آینده، نتایج کار به زمین بازگردانده خواهد شد، اگر همه چیز به خوبی پیش رود، ما خواهیم توانست چیزهای پیچیده‌تر را بسازیم که عملا جایگزین نمونه‌های ساخته شده در زمین خواهند شد به این ترتیب نیاز فضانوردان در سفر‌های درازمدت توسط خودشان تامین می‌شود و احتیاجی نیست از زمین برای آن‌ها قطعات یدکی ارسال گردد.»
نیکلاس هیگ، که نخستین پرواز مداری خود را انجام می‌دهد ضمن تشکر از مسئولان مرکز آموزش فضانوردان گفت: «آموخته‌های من در این مرکز اجازه خواهد داد برنامه‌های پیش‌بینی شده را با موفقیت انجام دهم. وی همچنین گفت اوچینین در جریان آموزش و تمرین‌ها همراه دلسوزی برای او بوده و مطمئن است در مدار نیز همکاری خوبی برای وی خواهد بود و او می‌تواند از تجربه‌اش برای بهبود کار‌ها استفاده کند.»


طبق برنامه قرار است ساعت ۱۱:۴۰ امروز ۱۱اکتبر ۲۰۱۸ (مسکو) ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۰ از سکوی شماره ۱ بایکونور پرتاب شود.  این ناو کیهانی طی شش ساعت خود را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رساند و به صورت خودکار به واحد تحقیقاتی راسوت  (Rassvet) ایستگاه متصل می‌شود.
در طول سفر این گروه، خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی  باید آزمایش‌های علمی زیادی انجام دهند. همچنین در برنامه آن‌ها, انجام راهپیمایی فضایی, عکاسی، فیلمبرداری از اهداف تعیین شده قبلی و تخلیه چند ناو باربری پیش بینی شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11332
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها