1397/07/14

دومین آزمایشگاه فضایی چینی آماده خروج از مدار زمین

چین تصمیم دارد دومین آزمایشگاه فضایی خود را در جولای ۲۰۱۹ میلادی از مدار زمین خارج کند. این خبر در حالی منتشر می شود که ۶ ماه قبل نخستین آزمایشگاه فضایی چین به نام تیانگونگ۱ (Tiangong-1) به طور کنترل نشده وارد جو زمین شد. این فضاپیما در ماه آوریل در اقیانوس آرام فرود آمد اما بخش اعظم آن هنگام ورود به...
دومین آزمایشگاه فضایی چینی آماده خروج از مدار زمین

چین تصمیم دارد دومین آزمایشگاه فضایی خود را در جولای ۲۰۱۹ میلادی  از مدار زمین خارج کند. این خبر در حالی منتشر می شود که ۶ ماه قبل نخستین آزمایشگاه فضایی چین به نام تیانگونگ۱ (Tiangong-1) به طور کنترل نشده وارد جو زمین شد. این فضاپیما در ماه آوریل در اقیانوس آرام فرود آمد اما بخش اعظم آن هنگام ورود به اتمسفر و قبل از رسیدن به اقیانوس سوخت.
لین شیکیانگ، معاون دفتر کارشناسی ارشد فضایی چین، در این باره می گوید: «تیانگونگ۲ ماموریت ۲ساله خود را تکمیل کرده و وضعیت مناسبی دارد. این آزمایشگاه تا جولای ۲۰۱۹ میلادی در فضا می‌ماند. سپس به طور کنترل شده از مدار زمین خارج می شود.»
در سال ۲۰۱۶ میلادی دو فضانورد به مدت یک ماه در تیانگونگ۲ زندگی کردند. این بخشی از طولانی‌ترین ماموریت سرنشین‌دار چین در فضا بود.
 تیانگونگ۲ دومین آزمایشگاه فضایی چین است که در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی همراه ماهواره‌بر لانگ مارچ۲اف Long) March۲F) به فضا فرستاده شد.
این آزمایشگاه با طول و عرض ۱۰.۴ و ۴.۲ متر ۸۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و از آن برای آزمایش سامانه‌ها و سوخت‌گیری استفاده می‌شده است. البته اخیرا کارشناسان متوجه شدند  ارتفاع تیانگونگ کاهش یافته و ۹۵کیلومتر به سطح مین نزدیکتر شده است. البته اکنون به ارتفاع ثابت خود بازگشته است. همین امر سبب شد کارشناسان تخمین بزنند چین قصد دارد فضاپیما را از مدار خارج کند.

فضانوردی و سرنشین‌دار | کاوش‌های فضایی |