معرفی برگزیدگان چهارمین دوره رقابت استارکاپ

0 470

 چهارمین دوره رقابت استارکاپ (رقابت جامع منجمان ایرانی) که به همت مرکز نجوم آوا استار و با همراهی سازمان جغرافیایی کشور و انجمن نجوم ایران همه‌ساله در شهریور برگزار می‌شود٬ در بخش‌های رقابت کتبی و تئوری، آزمون رصدی و کار با تلسکوپ، آزمون شفاهی، ثبت رصد و گزارش‌نویسی و عکاسی برگزار شد و برگزیدگان این رقابت علمی معرفی شدند.

  بیش از ۱۲۰منجم ایرانی در قالب رقابت‌های انفرادی و گروهی در این دوره استارکاپ که روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار شد، شرکت کردند.

رقابت استارکاپ شامل چندین بخش است که سؤالات شفاهی، آزمون کتبی، بخش رصدی، گزارش‌نویسی و عکاسی را دربر می‌گیرد، میزان دانش شرکت‌کنندگان در همه این بخش‌ها به سنجش گذاشته می‌شود و فرد برنده بالاترین نمره را در همه بخش‌ها کسب کرده است.

کاروانسرای قصر بهرام در منطقه حفاظت‌شده جنوب شرقی پیشوا شهر ورامین میزبان این رقابت‌ها بود که طی آن، شرکت‌کنندگان طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده مراحل مختلف رقابت را پشت سر گذاشتند و درنهایت کل مراحل ساعت 4 بامداد روز جمعه به پایان رسید.

  در پایان رقابت استارکاپ، مصطفی کویری از تهران، سارا سرشوق از اصفهان و مهدی زمانی از تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش انفرادی استارکاپ را کسب کردند.

در بخش رقابت گروهی تیم دو نفره محمدصالح تیمار (تهران) و مهیار عباسی (اصفهان) به‌عنوان گروه برتر شناخته شد. در بخش رقابت عکاسی ریحانه ولی پور از تهران برنده رتبه نخست شد، همچنین در بخش رقابت عکاسی از ماهواره‌ها سپیده امینی، ریحانه ولی پور و آقای شایان استاد حسن برگزیده شدند.

 برگزارکنندگان همچنین برای افزایش توان علمی از 3 هفته قبل از شرکت در این دوره از رقابت‌ها آموزش آنلاین دیدند، این دوره از مسابقات بدون شرط سنی و برای همه علاقه‌مندان به آسمان برگزارشده است هرچند بیشتر دانشجویان و دانش آموزان علاقه‌مند به علم نجوم در آن شرکت کرده‌اند.

 
منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11093
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها