با اپلیکیشن جدید ناسا به راحتی در فضا سلفی بگیرید

این اپلیکیشن جدید که سلفی‌ناسا (NASA Selfies) نام‌گذاری شده، استفاده از تصاویر فضایی متعددی به‌عنوان پس‌زمینه را ممکن می‌کند که سحابی شکارچی و کهکشان راه‌شیری از آن جمله‌اند.
ناسا در کنار اپلیکیشن سلفی‌ناسا ، اپلیکیشن جدید دیگری به نام گشت‌وگذار فراخورشیدی وی‌ار (Exoplanet Excursions VR) معرفی کرد که امکان گردش مجازی در فضا را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن کاربر را با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی و فنّاوری واقعیت مجازی به گردشی 360درجه در منظومه ستاره‌ای تراپیست- ۱ (TRAPPIST-1) می‌برد. منظومه فراخورشیدی تراپیست-۱ با هفت‌سیاره که حول این ستاره می‌چرخند، نه‌تنها تاکنون پرتعدادترین منظومه دارای سیاره‌های با ابعاد زمین است که هم‌زمان میزبان پرتعدادترین سیاره‌هایی است که در کمربند حیات یک ستاره قرارگرفته‌اند. این امکان وجود دارد که این سیاره‌ها که بر سطح خود میزبان اقیانوس‌هایی از آب مایع باشد. اتفاقی که شانس وجود و رشد حیات در آن‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
دو اپلیکیشن سلفی‌ناسا و گشت‌وگذار فراخورشیدی وی‌ار به مناسبت پانزدهمین سالروز آغاز به کار تلسکوپ فضایی اسپیترز (Spitzer Space Telescope) معرفی شدند. تلسکوپ فضایی اسپیترز با هزینه ۸۰۰میلیون دلار در ۲۵اوت۲۰۰۳ از سکوی پرتاب کیپ کارناوال (Cape Canaveral) به فضا پرتاب شد و در یک مدار خورشید محور قرار گرفت.
اپلیکیشن سلفی‌ناسا به کاربران اجازه می‌دهد از تصاویری که تلسکوپ فضایی اسپیترز گرفته به‌عنوان پس‌زمینه سلفی‌هایی که در فضا می‌گیرند، استفاده کند.

منبع خبرگزاری سیتنا