روسیه ربات انسان‌نما به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد

0 826

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، فضای این ایستگاه را برای خدمه جدید که یک ربات انسان‌نما است، آماده می‌کنند.
آژانس فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) به صورت مقدماتی قصد دارد از ماه اوت ۲۰۱۹ ربات‌های انسان‌نمای خود را که «فدور» (FEDOR) نام دارند، به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.
ربات‌ها مدتی است که راه خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی باز کرده است؛ به طوری که آمریکا دو ربات کاوشگر برای مریخ، چین یک ربات برای فرود روی ماه و خود روسیه نیز چندین کاوشگر هم برای مریخ و هم برای ماه فرستاده‌اند.
در سال ۲۰۱۱، ناسا رباتی را با نام «ربونات ۲» را با ۱۵۰ کیلوگرم وزن به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد تا دریابد این دست‌ساخته‌های آهنی چقدر می‌توانند در انجام کارهای ساده، تکراری و به ویژه خطرناک در ایستگاه فضایی به کار بروند.
با این حال، تمام این ربات‌ها به عنوان محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده‌اند اما ربات‌های فدور روسیه برای نخستین بار است که به عنوان خدمه به این ایستگاه می‌روند. قرار است این ربات‌ها توسط ماهواره‌بر بدون سرنشین «سایوز (Soyuz) به فضا بروند.
گفتنی است که فدور در ابتدا برای کارهای امداد و نجات طراحی شده است و کارهایی مثل فشار دادن دست، بلند کردن وزنه، رانندگی و مشت زدن را دقیقا مانند انسان انجام می‌دهد.در سال ۲۰۱۷، قابلیت تیراندازی هم به قابلیت‌هایش اضافه شد. البته معاون نخست وزیر روسیه در این مورد گفت که این ربات ترمیناتور نیست و برای بهینه‌سازی عملیات امداد و نجات طراحی شده است.

منبع خبرگزاری آنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10575
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها