نخستین بندر فضایی انگلیس در اسکاتلند ساخته می شود

0 358

دولت انگلیس تصمیم دارد در یک جزیره خالی از سکنه در اسکاتلند نخستین بندر فضایی خود را احداث کند. درهمین راستا قرار است پدهای ارسال عمودی ماهواره‌بر به مدار زمین در جزیره ساخته شود.
دولت انگلیس تصمیم دارد نخستین بندرفضایی اروپا را در جزیره می‌ین (Mhoeinr) در ساترلند واقع در اسکاتلند بسازد. این  منطقه خالی از سکنه، دورافتاده و نزدیک دریای شمال است. همچنین این منطقه بهترین مکان برای ارسال ماهواره‌های انگلیسی به مدار زمین به حساب می‌آید.
سازمان فضایی انگلیس قراردادی ۲.۵ میلیون پوندی با شرکت هایلندزاندآیلندز (Highlands and Islands) امضا کرده تا یک پد ارسال عمودی ماهواره‌بر بسازد که مجهز به ترکیبی از فناوری‌های نوین و تایید شده موشکی است.
این شرکت با سازمان‌های فناوری فضایی از جمله لاکهید مارتین (Lockheed Martin) همکاری نزدیکی انجام می دهد.  لاکهید مارتین تصمیم دارد شرکت راکت لب (Rocket Lab Electron rocket) را به اسکاتلند منتقل کند.این شرکت برای نخستین بار اوایل سال جاری ماهواره‌بری به مدار زمین پرتاب کرد. همچنین راکت لب که با سرمایه گذاری لاکهید مارتین تاسیس شده یک پد ارسال ماهواره‌ با سیستم‌های بالای موشک و ارسال ماهواره در چند شهر انگلیس خواهد ساخت.
دولت انگلیس تصمیم دارد علاوه بر اسکاتلند در نقاطی دیگر از جمله کورنوال، آرجیل و ولز نیز بنادر فضایی تاسیس کند.
سازمان فضایی انگلیس تخمین می زند در ۱۰ سال آتی بازار ارسال ماهواره به فضا ۳.۸ میلیارد پوند به ارزش اقتصاد این کشور اضافه می کند. در همین راستا تصمیم دارد تا اوایل ۲۰۲۰ میلادی نخستین بندر فضایی را راه اندازی کند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10175
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها