سفرهای میان‌کهکشانی با کرم‌چاله‌های مصنوعی!

241

پژوهشگران علوم فضایی معتقدند بشر در آینده‌ای بسیار دور با دستیابی به کرم‌چاله‌های مصنوعی می‌تواند سفرهای میان‌کهکشانی را نیز تجربه کند. به گفته عمران مرادی، پژوهشگر علوم فضایی، احتمالا در آینده مسائلی در حوزه هوافضا مطرح می‌شود که در حال‌ حاضر، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد و دور از انتظار بشریت است.

البته بسیاری از این مسائل به صورت تئوری امکان‌پذیر هستند. یکی از مسائلی که امروزه در حوزه فضایی مطرح شده و در آینده بسیار دور دستیابی به آن می‌تواند امکان‌پذیر باشد، ایجاد کرم‌چاله‌های مصنوعی است.

در همین رابطه بخوانید: کرم چاله چیست و سفر در زمان از طریق آن چگونه است؟

سفر با کرم‌چاله مصنوعی

این پژوهشگر فضایی می‌گوید: «در صورتی‌ که بشر بتواند با استفاده از انرژی در فضا و زمان کرم‌چاله‌ای را ایجاد کند، به واسطه آن می‌تواند سفرهای میان‌کهکشانی را نیز انجام دهد.»

سفر کرم‌چاله مصنوعی
کرم‌چاله

بنابر اظهارات مرادی، نظریه‌هایی مانند ایجاد کرم‌چاله مصنوعی از نظر تئوری می‌توانند امکان‌پذیر باشند، اما واقعیت این است که در حال‌ حاضر فناوری بشر با دستیابی به چنین ایده‌هایی بسیار فاصله دارد.

کرم‌چاله نظریه گذر از طریق فضا زمان است که می‌تواند پل میانبری برای سفرهای طولانی در سراسر کیهان ایجاد کند. کرم‌چاله‌ها در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش‌بینی شده‌اند، اما سفر در این اجرام کیهانی خطرات زیادی چون فروریزی شدید و ناگهانی، پرتوهای پرانرژی و برخورد خطرناک با مواد ناشناخته را به همراه می‌آورد.

چنین اجرامی تاکنون رصد نشده‌اند و دانشمندان آن‌ها را فقط به صورت نظری مطرح می‌کنند.

منبع imna