مرکز هوافضای ویرجینیا؛ یک آشنایی هیجان‌انگیز با بی‌کران فضا

0 1,691

مریم فخیمی: مرکز هوا و فضای ویرجینیا یک موزه و مرکز آموزشی در همپتون ویرجینیا است. این مرکز در سال 1992 تاسیس شد. این موزه دارای نمایشگاه، یک سالن پخش دیجیتال آی‌مکس و کمپ‌های هوانوردی و آموزش دانش فضایی است که برای کودکان در تابستان برگزار می‌شود. مجموعه موزه در یک ساختمان شیشه‌ای سه طبقه قرار گرفته است.

تعداد زیادی از هواپیماهای قدیمی و جدید در معرض نمایش قرار دارند که نشانگر پیشرفت‌های صنعت هوانوردی آمریکا است؛ نسخه‌ای از هواپیمای برداران رایت که در سال 1903 ساخته شد و نمونه‌ای از هواپیمای مسافربری مک‌دانل داگلاس دی‌سی-9 از جمله هواپیماهای نمایشگاه است. رادیوهای آماتوری و تجهیزات رادیویی مدرن و قدیمی نیز در این نمایشگاه وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از رادیوها با فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی صحبت کنند.

فضانورد شوید

در همین نمایشگاه شما می‌توانید فضانوردی را به صورت مجازی و به کمک بازی‌های ویدئویی پیشرفته تجربه کنید؛ خدمه داشته باشید،با سفینه پرواز کنید،در یک سیاره دیگر کاوش کنید و توسط شبیه‌ساز در منظومه شمسی ماجراجویی کنید.

فضانورد ناسا ماه

مهندسی کنید

بازدیدکنندگان در هر رده سنی که باشند می‌توانند در زمین بازی جدیدی که وجود دارد با بلوک‌ها چیزهای جدیدی چون ساختمان، ربات، حیوانات و پرتابگر بسازند. این بازی‌ها به ویژه به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند با مفاهیم ریاضی و مهندسی آشنا شده، روابط اجتماعی، یادگیری و خلاقیتشان تقویت شود.

فضاپیما

 برنامه فضایی آمریکا در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا واقع در همپتون کلید خورد. در نمایشگاه مرکز هوافضای ویرجینیا می‌توانید با سال‌های نخست اکتشافات فضایی و مأموریت‌های فعلی آشنا شوید. در این بخش تعدادی از اجزا فضاپیماها و نمونه‌های که نشانگر تکامل فضاپیماهای آمریکا است را خواهید دید.

جستجو در فضا از ماه تا مریخ و فراتر از آن

در این محل از نمایشگاه با تلاش‌های فضایی در گذشته، حال،آینده و نقش مرکز تحقیقات لانگلی ناسا آشنا خواهید شد. بررسی ماموریت آپولو، سفرهای آینده به مریخ ، تجربه مجازی فرود در سطح ماه با شبیه‌ساز قمری، و آموزش انجام یک ماموریت به مقصد ماه از جمله برنامه‌های این بخش است. همچنین نمونه‌های کوچکی از اسکای‌لب، ایستگاه فضایی میر و ایستگاه فضایی بین‌المللی به نمایش در آمده که کمک می‌کند بازدیدکنندگان با چگونگی زندگی در نبود گرانش، تحقیقات علمی، آزمایش‌ها و رصد زمین آشنا شوند.

منظومه شمسی

ماکت سیارات در اندازه‌های مختلف در طبقه دوم نمایشگاه آویزان شده‌اند. ماکت کوچکتر منظومه شمسی نیز در همین محل قرار دارد.

سیاره‌های منظومه شمسی

سولاریوم

دانش آموزان، معلمان و بازدیدکنندگان در فضای جذاب سولاریوم، از طریق تصاویر کاوشگر اس‌دی‌او ناسا به اتمسفر خورشید سفر کرده و ویژگی‌های منحصر به فرد این ستاره را کشف می‌کنند.

آموزش و اردوهای علمی

درمرکز هوافضای ویرجینیا مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های هوانوردی، فضا، علم و فن‌آوری با رعایت استانداردهای آمورش و پرورش برای دانش‌آموزان طراحی شده است. رویکرد آموزش علمی غیررسمی در این مرکز موجب «یادگیری عملی» است و به دانش آموزان اجازه می‌دهد اصول اولیه علمی را در یک محیط سرگرم کننده و جذاب خارج از کلاس درس بررسی کنند.

اردوهای علمی چون روبوکمپ، معرفی برنامه‌های رباتیک ناسا، سفر در زمین، پرواز ماجراجویانه برداران رایت، آزمایشگاه پرتاب در این مرکز برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

در گالری فضایی این مرکز، ماکت ماموریت‌هایی چون آپولو12، مریخ، جمینی10، مریخ‌نشین وایکینگ،مرکوری، موشک ژرفاسنج، مدارگرد ماه، شبیه‌ساز ماه‌نشین، و پرتابگرهای ماموریت‌های ماه و مریخ در معرض بازدید قرار دارد.

سالن نمایش ‌آی‌مکس

در سالن نمایش آی‌مکس فیلم‌های سه بعدی نمایش داده می‌شود. فیلم سه بعدی “طوفان” که داستان واقعی یکی از حوادث طبیعی و ویرانگر در زمین یعنی طوفان آتلانتیک، و فیلم سه بعدی “ناوهواپیمابر” در این سالن نمایش داده می‌شود.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5142
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد کاویانی راد
جواد کاویانی راد
4 سال قبل

http : / / http://www.javad – nic.ir اختراع موتور بدون سوخت ! انقلابی در صنعت موتور انرژی پاک مخترع جواد کاویانی راد تلفن همراه 09059104144 09017745585

محمدرضا
محمدرضا
5 سال قبل

تشویق.باکف.زدنهای.پرازشوق

محمدرضا
محمدرضا
5 سال قبل

تشویق.باکف.زدنهای.پرازشوق

محمدرضا
محمدرضا
5 سال قبل

سلام.اوقات.تان.بخیر.همچنان.منتظرم.کی.دنبالم.میآیید.سلام.های.گرم.بهمه.برسانید.باسپاس.ودرودهای.پرتشویق.محمدرضا