آهنگ زنگ موبایل با صدای مأموریت‌های فضایی

تابه‌حال دوست داشته‌اید وقتی گوشی موبایل‌تان زنگ می‌خورد صدای مأموریت‌های فضایی را بشنوید؟ ناسا با گردآوری مجموعه‌ای ارزشمند از صدای مأموریت‌های تاریخی در قالب فایل‌های MP3 و MP4R برای گوشی موبایل و رایانه این امکان را فراهم آورده تا با شنیدن زنگ موبایل، سفری کنید در میان خاطرات مأموریت‌های جالب و ماندگار.

این مجموعه فایل صوتی درگروه دیسکاوری(ِDiscovery)، شاتل و ایستگاه فضایی بین‌المللی، آپولو و مرکوری (Apollo and Mercury)، مأموریت‌های فعلی، اصوات ماموریت‌های آینده، بیپس و بایتز (مانند صدای امواج اتمسفر زمین یا صدای ماهواره اسپوتنیک روسیه) برای دانلود ارائه شده است. در میان این اصوات، صدای مأموریت‌های تاریخی چون بیب‌بیب اسپوتنیک-۱ (Sputnik-1)، پرتاب شاتل و یا جمله نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong)، فضانورد ناسا، که در هنگام گام نهادن برسطح ماه گفت: «گامی کوچک برای انسان، جهشی بزرگ برای بشریت» منتشر شده است.

اما چه چیزی می‌تواند جذاب‌تر از شنیدن جمله «هیوستون، ما بامشکل روبرو شدیم!» زمانی که رایانه‌ شما اخطار می‌دهد، باشد؛ جمله‌ای که مربوط به مأموریت تاریخی آپولو-۱۳ است.
همچنین صداهایی از سیاره سرخ‌فام مریخ که توسط سطح‌نشین اینسایت (InSight)  ناسا ثبت شده، می‌تواند انتخاب جالبی باشد؛ اصواتی چون بادهای مریخی، ارتعاش صفحات خورشیدی اینسایت، زلزله‌های کوچک در مریخ و صداهایی که منشاء ناشناخته دارند!

در این مجموعه صدای فضانوردان و مکالمات آن‌ها به‌طور رایگان برای دانلود در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفته است. اگر شیفته کاوش‌های فضایی هستید، آهنگ‌های مأموریت‌های فضایی را از
اینجا دانلود کنید و برای گوشی موبایل یا رایانه‌تان استفاده کنید.

منبع nasa