سایت سازمان ناسا و اطلاعات پرواز به مریخ هک شد

0 1,579

سازمان فضایی آمریکا٬ ناسا٬ تائید کرد که آزمایشگاه پیشرانش جت این سازمان (Jet Propulsion Laboratory) سال گذشته مورد هک قرار گرفت و هکر‌ها توانستند ۵۰۰ مگابایت اطلاعات مربوط به ماموریت‌های این آژانس فضایی به مریخ را از طریق یک رایانه رَزبری پای (Raspberry Pi)، به سرقت ببرند.

ناسا در گزارشی افشا کرد در آوریل سال ۲۰۱۸ آزمایشگاه پیشرانش جت متوجه شد که یک حساب متعلق به یک کاربر خارجی به خطر افتاده و برای سرقت ۵۰۰ مگابایت از اطلاعات از یکی از سامانه‌های اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا به گزارش ناسا، این حساب کاربری به منظور دسترسی غیر مجاز به شبکه آزمایشگاه پیشرانش جت از طریق یک رایانه رزبری پای مورد استفاده قرار گرفت. هکر‌ها سپس از نقص موجود در شبکه آزمایشگاه پیشرانش جت بهره برده و طی ۱۰ ماه٬ بدون اینکه مورد شناسایی قرار بگیرند٬ موفق به سرقت ۲۳ فایل از این سامانه شدند.

در میان فایل‌های به سرقت رفته، دو فایل حاوی اطلاعاتی درباره مخابره بین‌المللی در مقررات سلاح که انتقال فناوری‌های فضایی و نظامی را کنترل کرده و مربوط به ماموریت آزمایشگاه علوم مریخ بوده، وجود داشت. بنا به گزارش ناسا، مشخص شد که این کاربران خارجی با کمک این حساب قادر به ورود به سامانه و استفاده از برنامه‌هایی کاربردی بودند که در واقع دسترسی به آن‌ها مجاز نبوده است.

مایک تامسون (Mike Thompson)، تحلیلگر امنیت اطلاعات٬ گفت: «سازمان ناسا و آزمایشگاه‌های آن به دلیل تحقیقات و پیشرفت‌هایشان هدفی سودمند و مفیدی برای هکر‌ها خواهند بود.»

گفته می‌شود این خطر وجود دارد که هکر‌ها بتوانند با دریافت سیگنال‌های مرکز هدایت بر پرواز‌های فضایی ناسا تاثیر بگذارند. گزارش ناسا یادآور شد نقص سامانه امنیت این آزمایشگاه به هکر‌ها در سرقت اطلاعات کمک کرده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13325
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد فیروز
احمد فیروز
4 سال قبل

اطلاعات بسیار جالب در باره نظام شمسی وزمین دارم میخواهم با ناسا شریک سازم متمعین هستم دیدگاه شمارا نصبت به هستی تغیر میدهد لطفا تماس بگیرید 0789168533

Bahram
Bahram
4 سال قبل

من از شما که به کره ی ماه رفته اید بیشتر میدانم
وای که چقدر دروغ میگفتید که فرار زمینی ها ادم می دزدید اند و روی انسان ها تحقیق میکند همش دروغ بوده اصلا اونا که مث ما حرف نمی زنند اونا یجوری دیگه حرف میزنن هیچکس نمیتوند بفهمه اونا چی میگن اونا هم نمیفهمن که ما چی میگیم فقط هی نگاه به اسمون میکنن