۵ سیارک از کنار زمین می‌گذرند

طبق اطلاعات آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، طی چند روز آتی ۵ سیارک از کنار زمین عبور می‌کنند. یکی از این سیارک‌ها به اندازه‌ای بزرگ است که در صورت برخورد با زمین یک شهر را به طور کامل نابود می‌کند.

نخستین سیارکی که به زمین نزدیک می‌شود 1998 FF14 نام دارد. ناسا اشاره می‌کند این سیارک هم اکنون با سرعت حدود ۵۰ هزار مایل بر ساعت در حال حرکت است؛ قطر آن نیز حدود ۱۴۱۰ فوت تخمین زده می‌شود. با توجه به حجم عظیم 1998 FF14، در صورت برخورد با زمین خسارت‌های سهمگینی به بار خواهد آورد. طبق اطلاعات این سازمان این سیارک در ساعت ۳:۲۴ دقیقه بامداد ۲۴ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۲.۶ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

سیارک دوم SW1 2019 نام دارد که با سرعت ۲۸۳۰۰ مایل بر ساعت از کنار زمین می‌گذرد و قطر آن ۶۹ فوت برآورد شده است. این سیارک در ساعت ۶:۵۲ دقیقه صبح ۲۴ سپتامبر از فاصله ۷۱۴۸۳۰ مایلی زمین عبور خواهد کرد.

سومین سیارک نیز با نام 2019 QY3 با سرعت ۱۸۷۰۰ مایل بر ساعت در حرکت است و ۲۱۷ فوت قطر دارد. سیارک مذکور در ساعت ۳:۳۵ دقیقه بامداد ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۳.۳ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.

چهارمین سیارک  2017 KP27 نام دارد و با سرعت ۱۰۵۰۰ مایل برساعت از کنار زمین می‌گذرد؛ قطر آن ۱۳۵ فوت تخمین زده می‌شود. این سیارک در ساعت ۳:۳۶ دقیقه عصر ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله یک میلیون مایلی زمین عبور می‌کند.

پنجمین سیارک نیز با نام 2006 QV89 با سرعتی معادل ۹۲۰۰ مایل برساعت حرکت می‌کند و دارای قطری معادل ۱۷۰ فوت است. 2006 QV89 در ساعت ۱۱:۵۴ دقیقه شب ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۴.۳ میلیون مایلی زمین می‌گذرد.