در خواست ناسا از دانشجویان جهت ارائه ایده‌هایشان برای مأموریت‌های سفر به ماه و مریخ

0 770

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، از دانشجویان می‌خواهد پیشنهادهایی را برای مأموریت‌های ماه و مریخ ارائه دهند. این آژانس به دنبال ایده‌های واقعی زندگی با قابلیت کاربرد در اکتشافات فضایی است. از جوانان خواسته شده است تا در تحقیقات فضایی آینده بشریت نقش داشته باشند، زیرا ناسا پیشنهادات دانشجویان را برای ماموریت آینده آژانس در ماه متنوع‌تر و چه بسا کاربردی‌تر می‌داند. 

در حال حاضر ناسا از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تهیه مفاهیم نوآورانه مأموریت آرتمیس (Artemis) این آژانس طرح برنامه قبول می‌کند. آرتمیس قرار است تا سال ۲۰۲۴، فرود مجدد انسان در تنها قمر کره زمین را به همراه نخستین زنی که به ماه پای می‌گذارد، فراهم نماید. 

داگلاس کریگ (Douglas Craig)، مدیر تجزیه و تحلیل استراتژیک برای اکتشافات انسانی و عملیات ماموریت آرتمیس می‌گوید: «بازگشت انسان‌ها به ماه با هدف اثبات ایده‌ها برای کاوش‌های پایدار در مریخ است.»

ناسا تا ۵ مارس ۲۰۲۰ به دانشجویان مهلت داده است تا پیشنهادات و طرح‌های خود را ارائه دهند؛ این رقابت شامل موضوعاتی برای مفاهیم طراحی هوافضا، از جمله طراحی یک کاوشگر برای کشف قطب جنوب کره ماه، توسعه یک شبیه‌سازی مأموریت مریخ و برنامه‌ریزی یک مأموریت کوتاه به سطح سیاره سرخ است.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13703
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها