آزمایش سامانه فرودی ناو کیهانی فدراتسیا

0 287

سیروس برزو: فدراتسیا(Federatsiya)  ناو کیهانی قابل استفاده مجددی است که روسکاسموس(Roscosmos) در حال آماده سازی آن برای جایگزینی سفینه کهنسال سایوز است. ناو جدید می‌تواند تا شش خدمه و تا ۵۰۰کیلوگرم محموله را به فضا ببرد.
فرود فدراتسیا با کمک سه چتر نجات و موتورهای موشکی جامد سوز همچنین پایه‌های تلسکوپی صورت می‌گیرد. در این ناو، پس از ورود سفینه به جو زمین، چتر نجات در ارتفاع حدود یک کیلومتر باز خواهد شد و در ارتفاع حدود ۵۰متر موشک‌های جامدسوز کاهش سرعت فرود، وارد عمل می‌شوند. فرود در مرحله نهایی، بر روی پایه‌های تلسکوپی ویژه انجام می‌شود که سفینه را کاملا آرام بر زمین می‌نشاند. این سفینه با ۴پایه تلسکوپی، فضانوردان را به شکلی بر زمین فرود می‌آورد که پشت‌شان به زمین است و بهترین حالت برای فرود به شمار می‌رود.
مارک سروف،(Mark Serov)  رئیس گروه ارگونومی فدراتسیا، با انتشار یک ویدیو کوتاه، آزمایش موفقیت آمیز مکانیزم باز کردن این پایه‌ها را در مجتمع آزمایشگاهی شرکت فناوری‌های فضایی انرگیا (Energia) که سازنده ناو‌های سرنشین‌دار سایوز و فدراتسیا هست را نشان داد.
در حال حاضر اولین پرواز بدون سرنشین فدراتسیا برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و اولین پرواز سرنشین‌دار این سفینه قرار است در سال ۲۰۲۴ انجام شود. از این سفینه هم در پروازهای مداری و هم در سفر به ماه قرار است استفاده شود.


با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11779
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
5 سال قبل

خبر تاریخ گذشته است