1397/07/24

حدود ۲ هزار نفر با برنامه علمی نجوم کرج آشنا شدند

رئیس مرکز علمی آسمان‌نما و رصد‌خانه خواجه نصیرالدین طوسی شهرداری کرج اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون حدود۲هزار نفر از این مرکز بازدید و با فعالیت‌های علمی و آموزشی نجوم شناسی آشنا شدند. حمیده سریزدی، روز دوشنبه، ۲۳مهر، در گفت‌وگویی اظهارداشت: «امسال دوره‌های آموزشی آسمان‌مای کرج شامل آموزش نجوم...
حدود ۲ هزار نفر با برنامه علمی نجوم کرج آشنا شدند

رئیس مرکز علمی آسمان‌نما و رصد‌خانه خواجه نصیرالدین طوسی شهرداری کرج اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۲هزار نفر از این مرکز بازدید و با فعالیت‌های علمی و آموزشی نجوم‌شناسی آشنا شدند.
حمیده سریزدی، روز دوشنبه، ۲۳مهر، در گفت‌وگویی اظهارداشت: «امسال دوره‌های آموزشی آسمان‌نمای کرج شامل آموزش نجوم برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در سطوح مقدماتی ، پیشرفته، تکمیلی و شب رصدی اجرا شده است.»
وی ادامه داد: «همچنین شب رصدی ویژه عموم و بازدیدهای رصدی برای ۸۰۰نفر برگزارشد ضمن آنکه تعدادی از کودکان با برنامه‌های علمی و سرگرمی رصد خانه کرج آشنا شدند.»
سریزدی خاطر نشان کرد: «پخش فیلم‌های آموزشی ، آشنایی با نقشه‌های آسمان شب با استفاده از دستگاه پلانتاریوم، آشنایی با ادوات کمک آموزشی نجوم، آیینه‌های محدب و مقعر، ترازوهای نجومی و مقایسه وزن در سیارات مختلف، رصد خورشید با عینک‌های فیلتردار، رصدخورشید و لکه‌های خورشیدی با استفاده از تلسکوپ از جمله برنامه‌هایی است که در این رصد خانه اجرا شده است.»
وی ادامه داد: «آشنایی با چگونگی کار ساعت آفتابی و آشنایی با دوربین دوچشمی از برنامه‌های این مرکز علمی برای علاقه‌مندان است.»
مرکز علمی آسمان‌نما و رصد‌خانه خواجه نصیرالدین طوسی اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز با مساحت ۱۷۰۰متر مربع زیر نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج از سال ١٣٨٦ فعالیت خود را آغاز کرده است.
این مرکز دارای بخش‌های مختلف شامل سالن آمفی تئاتر برای پخش فیلم، گنبد بادی (شبیه سازی آسمان)، ترازوهای نجومی، کتابخانه تخصصی و گالری عکس است .
رصد‌خانه خواجه نصیر طوسی در منطقه عظیمیه کرج واقع شده است .

داخلی | نجوم | آموزش |