آغاز فروش بلیت پروازهای گردشگری فضایی توسط چینی‌ها

0 18

شرکت چینی دیپ بلو ایرواسپیس که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه حامل‌های فضایی بازگشت‌پذیر است، فروش بلیت‌های پرواز تجاری فضایی خود را که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده، آغاز خواهد کرد. هر بلیت حدودا با قیمت ۲۱۱ هزار دلار عرضه می‌شود و به مسافران این امکان را می‌دهد تا برای چند دقیقه بی‌وزنی در فضا را تجربه کنند. شرکت‌های چینی در تلاشند تا با ارائه قیمت‌های رقابتی، مشتریان حوزه گردشگری فضایی را جذب کنند.

به گزارش تکچاینا، گردشگری فضایی به سرعت در حال تبدیل به واقعیت است و شرکت‌های مختلف در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا پروازهای فضایی تجاری را برای عموم مردم در دسترس قرار دهند. از پروازهای زیرمداری گرفته تا برنامه‌های بلندمدت برای سفرهای ماه، رقابت برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تعداد سفرهای فضایی شدت گرفته است.

انتظار می‌رود بازار گردشگری فضایی تا سال ۲۰۳۰ به ۴ میلیارد دلار برسد که شرکت‌هایی آمریکایی مانند بلو اوریجین (Blue Origin)، اسپیس‌ایکس و ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) در این حوزه رقبای اصلی شرکت‌های فضایی چین هستند.

حامل فضایی و کپسول شرکت دیپ بلو

پرواز زیرمداری شرکت دیپ بلو ایرواسپیس (Deep Blue Aerospace) به مسافران این امکان را می‌دهد که به لبه فضا برسند، اما به مدار کامل زمین وارد نشوند؛ این پرواز حدود ۱۲ دقیقه طول خواهد کشید که از این مدت ۵ دقیقه در شرایط بی‌وزنی سپری خواهد شد.

فناوری حامل قابل استفاده مجدد
فناوری حامل قابل استفاده مجدد

دیپ بلو، در حال توسعه فناوری حامل قابل استفاده مجدد به منظور کاهش هزینه‌های سفر به فضا می‌باشد تا راه شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس را دنبال کند. ماهواره‌بر نبیولا-۱ (Nebula-1) این شرکت در حال حاضر در مرحله توسعه است و اولین پرواز آن برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و آزمایش جدید پرواز عمودی و فرود (VTVL) در نوامبر۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

چین به سرعت در حال گسترش بخش تجاری فضایی خود می‌باشد و در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۶ پرتاب تجاری انجام داده است؛ یکی از این پرتاب‌ها، ماهواره‌بر ژوکوئه-۲ (Zhuque-2) متعلق به شرکت لنداسپیس (LandSpace) بود که نخستین حامل ماهواره‌ای با سوخت متان در جهان به شمار می‌آید. دیپ بلو ایرواسپیس نیز یکی از بازیگران کلیدی در این بازار در حال رشد محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر، چندین شرکت وارد صنعت فضایی تجاری چین شده‌اند. در مه۲۰۲۳، شرکت دیگری به نام کاس اسپیس (CAS Space) اعلام کرد برنامه‌هایی برای ارائه پروازهای گردشگری فضایی تا سال ۲۰۲۸ دارد؛ همچنین، برنامه فضایی چین که تحت حمایت دولت این کشور است، اهداف بزرگی مانند فرود فضانوردان بر روی ماه تا سال ۲۰۳۰ و ایجاد پایگاه قمری در آینده را در دستور کار دارد.

ماهواره‌بر نبیولا-۱

ماهواره‌بر نبیولا-۱ از نه موتور با سوخت کروسین و اکسیژن مایع در مرحله اول خود استفاده می‌کند. این ماهواره‌بر دو مرحله‌ای قطری بیش از ۳ متر دارد و نسخه اولیه آن برای حمل حداکثر ۲ تن بار به مدار پایین زمین (LEO) طراحی شده است و قرار است در نسخه پیشرفته، این ظرفیت به ۸ تن افزایش یابد.

منبع msn
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=87265
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها