ناسا تعامل با صنایع کوچک را گسترش می‌دهد

0 26

ناسا سعی دارد با برنامه‌ریزی طرح‌های جدید و افزایش شفاف‌سازی فرآیندهای خرید و تامین، موانع موجود برای تعاملات هر چه بیشتر با شرکت‌های کوچک و نوپا را از سر راه بردارد. همچنین، قوانین و راهنمایی‌های جدید دولت فدرال آمریکا باعث شده‌اند که تمرکز ناسا بر همکاری با این شرکت‌ها افزایش یابد که این امر نه تنها به گسترش زنجیره تامین ناسا می‌انجامد بلکه منابع مالی جدیدی را نیز برای صنایع کوچک فراهم می‌آورد.

برای ارزیابی بهترین شیوه‌ها و بزرگترین موانع آژانس، پم ملروی (Pam Melroy)، معاون ناسا، تیمی متشکل از متخصصان چند رشته‌ای شامل دفاتر تدارکات و برنامه‌های کسب‌وکار کوچک (Offices of Procurement and Small Business Programs) ایجاد کرده است. یکی از نتایج این تلاش، ایجاد یک طرح ارتباطی برای شرکت‌های کوچک و نوپا در کنار برنامه سالانه ارتباط با تامین‌کنندگان ناسا بود.

کارلا اسمیت جکسون (Karla Smith Jackson)، از ناسا، می‌گوید: «در تعهد ناسا به نوآوری و نبوغ، این شناخت وجود دارد که یک زنجیره تامین متنوع و گسترده برای موفقیت ماموریت ضروری است. ارتباط با تامین‌کننده (Vendor Communication) به‌روزرسانی شده و طرح‌های جدید ارتباطات کسب‌وکارهای کوچک و نوپا (Small and Minority Business Enterprise Communication)، گام منطقی بعدی در تلاش مستمر ناسا برای ایجاد یک محیط خرید فراگیر است.»

کسب‌وکارهای کوچک و نوپا ناسا

در طرح ارتباطی شرکت‌های کوچک و نوپای ناسا، اهداف مشخصی برای افزایش ارتباط و کاهش موانع مشارکت در ماموریت‌های ناسا تعیین شده است.

فعالیت‌های مشارکتی که در این طرح‌ها مشخص شده است، از ارتباط قوی‌تر با فروشندگان بالقوه پشتیبانی می‌کند. مثلا NAIL (سرواژه NASA Acquisition Innovation Launchpad) تعاملات یک به یک با کسب‌وکارهای کوچک و نوپا را به بهبود مشارکت، هدایت نوآوری، شناسایی و حذف موانع و همچنین همکاری برای به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌ها در سراسر آژانس سوق می‌دهد. علاوه بر این، با انتشار پیش‌بینی‌های سالانه، ناسا معتقد است رقابت را افزایش می‌دهد.

طرح ارتباط با تامین‌کنندگان، تا نحوه تعامل ناسا با تمام کسب‌وکارهای قبل، در حین و پس از عقد قرارداد عمیق‌تر می‌شود و نمونه‌های مختلفی از رویدادها و روش‌های ارتباطی را ارائه می‌دهد که آژانس برای حفظ ارتباط با دریافت‌کنندگان قرارداد استفاده می‌کند. این شامل برگزاری وبینارها با متقاضیان و دریافت‌کنندگان قرارداد، ارائه پشتیبانی ایمیل در طول فرآیند و بررسی عملکرد نهایی و گزارش‌های مالی است. ناسا همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی ترویج تنوع در طول فرآیند قرارداد، از جمله برنامه عملیاتی حقوق صاحبان سهام اختصاصی و افزایش فرصت‌های پیمانکاری فرعی ارائه می‌کند.

ناسا با روحیه اکتشاف، در حال گسترش دامنه دسترسی خود به شرکت‌های نوپا و کسب‌وکارهایی است که به طور معمول با ناسا فعالیت تجاری نداشته‌اند. این سازمان فضایی متعهد است که قرارداد اولیه و قراردادهای فرعی کسب‌‌کار کوچک خود را با تاکید بر رویه‌های ابداعی کاهش موانع و روش‌های قرارداد شفاف افزایش دهد.

منبع nasa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=85925
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها