رونق گرفتن منظومههای ماهوارهای، فرصتی جذاب برای ورود قطعهسازان
طبق آخرین گزارش یک مرکز تحقیقاتی با عنوان محرکهای اصلی توسعه صنعت ماهواره، با افزایش فعالیت منظومههای ماهوارهای مدار LEO، تولیدکنندگان قطعات شانس این را دارند که به زنجیره تامین ماهوارهها بپیوندند؛ موضوعی که امروز در صنایع هوایی یا صنعت خودرو کاملا جا افتاده است.
رشد بازار صنعت ماهواره
مرکز تحقیقاتی ترند فورس (TrendForce) پیش بینی میکند که ارزش بازار جهانی ماهواره از ۲۸۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد سالانه ۲.۶%، به ۳۵۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. شرکت اسپیسایکس برای منظومه ماهوارهای استارلینک (Starlink) از راهبرد یکپارچهسازی عمودی استفاده کرده و قطعات اصلی را در کارخانه خود تولید میکند؛ در حالی که منظومه ماهوارهای وان وب (OneWeb) از زنجیره تامین بسیار برونسپاری شده بهره میبرد.
تولیدکنندگان تایوانی، به ویژه شرکتهای کوچک و متوسط، با توجه به محدودیت منابع و استانداردهای سختگیرانه اسپیسایکس تمایل دارند که برای ورود به صنعت ماهواره با شرکتهایی همچون وان وب همکاری کنند.