تصمیم روسیه برای ایجاد ایستگاه فضایی جدید

0 12

آژانس فضایی روسیه سه‌شنبه ۱۲تیر۱۴۰۳ اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هسته ایستگاه فضایی جدید خود را ایجاد کند؛ این آژانس برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک ماژول علمی و انرژی اولیه در سال ۲۰۲۷ تایید کرد؛ سه ماژول دیگر تا سال ۲۰۳۰ و دو ماژول دیگر بین سال‌های ۲۰۳۱ و ۲۰۳۳ اضافه خواهند شد.

برنامه روسیه برای ایجاد ایستگاه فضایی

تصمیم روسیه برای ایجاد ایستگاه فضایی جدید در حالی است که این کشور در یکی از معدود زمینه‌های همکاری مشترک، همچنان با آمریکا ارتباط دارد؛ از سوی دیگر با نزدیک شدن به پایان عمر عملیاتی ایستگاه بین‌المللی فضایی، مسکو در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد از این پروژه خارج شود و ایستگاه خود را بسازد، اما پس از یک سال برخلاف اعلام قبلی خود، مشارکتش را تا سال ۲۰۲۸ تمدید کرد.

روسیه در سال 2024 از ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود
روسیه در سال ۲۰۲۸ از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شود

جدای از طراحی و ساخت ماژول‌ها، آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) اعلام کرد که برنامه مورد تایید یوری بوریسف (Yuri Borisov)، رئیس روسکاسموس، شامل آزمایش پرواز یک فضاپیمای خدمه نسل جدید و ساخت ماهواره‌بر و زیرساخت‌های زمینی است. این ایستگاه جدید روسیه را قادر می‌سازد تا مشکلات توسعه علمی و فناوری، اقتصاد و امنیت ملی را که به دلیل محدودیت‌های فناوری و شرایط توافق‌های بین‌المللی در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی موجود نیست، حل کند.

منبع shafaqna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=81238
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها