ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ برای پیام‌های معمولی هم فعال شد

0 19

شرکت اپل با به‌ روز رسانی جدید سیستم عامل iOS 18، امکان تماس و ارسال پیام‌های آی‌مسیج را از طریق ماهواره به کاربران حتی در دورترین نقاط و بدون دسترسی به آنتن‌دهی موبایل یا وای‌فای، فراهم کرده است. هم‌ اکنون با نسخه بتا می‌توان از آن در آمریکا استفاده کرد؛ با این حال، فقط مدل‌های سری آیفون ۱۴ و ۱۵ (و آیفون ۱۶ آینده) به آن دسترسی دارند. این ویژگی در حال حاضر رایگان است، اما احتمالا به یک سرویس اشتراکی تبدیل می‌شود.

در گذشته ارسال پیام در شرایط اضطراری و بدون دسترسی به شبکه‌های مخابراتی امری دشوار و گاه غیرممکن بود؛ با معرفی قابلیت ارتباط اضطراری از طریق ماهواره در آیفون ۱۴ این مشکل تا حد زیادی مرتفع شد و تاکنون نجات‌دهنده زندگی افراد زیادی بوده است.

کاربران امکان ارسال پیام‌های اورژانسی (SOS) در مواقع ضروری مثل عدم دسترسی به وای‌فای یا اینترنت تلفن‌همراه و سیگنال را با استفاده از این فناوری را داشتند، اما حالا اپل با گسترش قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود، امکان پشتیبانی پیام‌های معمولی در iOS 18 را نیز فراهم کرده است.
اکنون قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل علاوه بر سرویس‌های اضطراری پیام، هنگام ارسال پیام به دوستان از طریق آی‌مسیج (iMessage) نیز در دسترس است. همچنین برای امنیت چت‌ها، پیام‌هایی که با این ویژگی ارسال می‌شوند به‌ صورت سرتاسری رمزگذاری شده‌اند.

نحوه ارسال پیام با ماهواره در iOS 18

این قابلیت، ظاهرا زمانی که آیفون تشخیص دهد کاربر به آنتن دسترسی ندارد، پیامی در صفحه اصلی ظاهر می‌کند که روی آن نوشته‌شده: «وقتی وای‌فای (Wi-Fi) و آنتن موبایل در دسترس نیستند، می‌توانید برای بررسی و ارسال پیام‌ به ماهواره متصل شوید.»

نحوه اتصال آیفون 14 اپل به ماهواره در مواقع اضطراری
نحوه اتصال آیفون 14 اپل به ماهواره در مواقع اضطراری

با ضربه‌زدن روی این پیغام کاربران به صفحه مربوط به سرویس ماهواره‌‌ای خود منتقل می‌شوند که علاوه بر پیام‌های ماهواره‌ای شامل ویژگی‌های دیگری از جمله سرویس ردیابی گوشی همراه (Find My)، کمک‌های کنار جاده‌ای و تماس اضطراری می‌شود.

همچنین هنگام عدم دسترسی به آنتن، با واردشدن به اپ آی‌مسیج پیغامی در جزیره داینامیک گوشی ظاهر داده می‌شود که گزینه «اتصال به ماهواره» را در اختیار شما قرار می‌دهد که به محض اتصال می‌توانید مانند زمان‌های معمولی از طریق آی‌مسیج برای دیگران پیام ارسال کنید.

منبع vista
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=80629
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها