سومین جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد

0 62

سومین جلسه شورای‌ عالی فضایی در دولت سیزدهم، عصر سه‌شنبه ۲۲خرداد۱۴۰۳ به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با تصویب ۶ مصوبه در جهت تکمیل طرح‌های باقیمانده و تقویت و توسعه هر چه بیشتر صنعت فضایی کشور برگزار شد.

محمد مخبر با اشاره به دستاوردهای درخشان فضایی در دولت سیزدهم، احیا و توسعه این صنعت در کشور را از جلوه‌های مدیریتی موفق رئیس جمهور شهید دانست و بر پرهیز از هرگونه توقف و تعلل در توسعه توانمندی‌ها در این عرصه تاکید کرد.

نگاه دولت به صنعت فضایی راهبردی، به اهمیت خدمات موثر صنعت فضایی کشور در بخش‌های دفاعی،‌ پژوهشی و دانشگاهی، کشاورزی و توسعه دیگر صنایع کشور اشاره و بر ضرورت تامین اعتبارات مورد نیاز و رفع موانع توسعه و تقویت این صنعت در کشور تاکید دارد.

دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گزارشی تفصیلی از دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت فضایی و اقدامات صورت گرفته در دو سال و نیم گذشته در روند توسعه این صنعت از جمله توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های فضایی در نقاط مختلف کشور، ارتقای شبکه ملی آزمایشگاهی و سامانه‌های ماهواره‌ای،‌ تکمیل آزمایشگاه‌های ماهواره‌بر سنگین و تکمیل فاز اول پایگاه فضایی چابهار به عنوان بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا ارائه کرد.

دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت فضایی
دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت فضایی

همچین از ۱۲ نفر از دست‌اندرکاران و متخصصین صنعت فضایی کشور به پاس خدمات و زحمات‌شان در دستیابی کشور به توانمندی‌ها و دستاوردهای ارزشمند، از جمله ثبت رکورد پرتاب موفق ۱۲ ماهواره در دولت سیزدهم، با لوح یادبودی که پیش‌تر به امضای رئیس جمهور شهید رسیده بود، تشکر و قدردانی شد.

 

منبع sobh-eqtesad
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=80035
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها